استاندار فارس : اطلاع رسانی هواشناسی در کاهش خسارت های ناشی از شرایط جوی موثر است

شیراز - ایرنا - اطلاع رسانی بموقع متولیان امر در حوزه هواشناسی ضمن کمک به تنظیم زندگی و کاری عموم مردم و مدیریت بهتر بحران های جوی نقش موثری در افزایش سود و یا کاهش احتمالی خسارت های ناشی از شرایط نامساعد جوی دارد .

به گزارش دریافتی ایرنا ، محمد هادی ایمانیه در جریان بازدید از اداره کل هواشناسی فارس افزود: سازمان هواشناسی تنها متولی پیش‌بینی آب و هوا طی ۲۴ آینده نیست بلکه می تواند پدیده های خاص هواشناسی مانند توفان، بارش باران و برف را بموقع پیش بینی کند واطلاعات یاد شده مبنای برخی تصمیم گیری های اساسی برای پیشبرد امور قرار گیرد.

بر اساس این گزارش استاندار فارس پیشتر در پیامی به مناسبت روز جهانی هواشناسی گفته بود : بی تردید یکی از مهمترین نقش های حیاتی در زندگی روزمره بشر را "آب و هوا" و اقلیمی که در آن زندگی می کنیم ایفا می کند. فعالیت های زیرساختی و پایش اطلاعات و اقدام اقلیمی از وظایف مهم اداره کل هواشناسی و گامی اساسی در روند تصمیم گیری در مسیر توسعه پایدار است.

وی در پیام خود افزوده است : پایش وضعیت جوی، جمع آوری داده های هواشناسی، پیش بینی و پیش آگاهی در زمینه تاٌمین و ارتقای سلامت پروازها، کشاورزی، گردشگری و دیگر حوزه های مرتبط با علم هواشناسی با عنایت به شعار امسالِ روز جهانی هواشناسی: "خط مقدم اقدام اقلیمی" همت مضاعف متخصصان و کارشناسان خدوم استان را می طلبد که با تلاش شبانه روزی در جای جای استان پهناور فارس، دانش خود را وقف هم استانی های عزیز کرده و تلاش نمایند در سلامت و آرامش؛ پدیده های جویِ استان را با کمترین مشکل پشت سر گذاریم و از رحمت های الهی؛ بهترین و کامل ترین بهره را ببریم.

استاندار در خاتمه اظهار امیدواری کرده بود که با تلاش این عزیزان ، شاهد ارتقای بیش از پیش خدمت رسانی در این حوزه و نیز توجه جدی به شعار سال روز جهانی هواشناسی " خط مقدم اقدام اقلیمی" برای رویارویی مناسب و علمی با مسائل اقلیمی کشور و استان باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha