۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85425922
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سال گذشته ۷۵۰ هزار کردستانی در پویش ملی سلامت غربالگری شدند

سنندج- ایرنا- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سال گذشته حدود ۷۵۰ هزار نفر در قالب پویش ملی سلامت در استان از لحاظ ابتلا به بیماری های دیابت و فشار خون غربالگری شدند.

دکتر فرزام بیدارپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال قبل همچنین برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع با همکاری بیمه سلامت ایرانیان در استان تا حدودی اجرا و امسال نیز ادامه خواهد یافت.

وی به اجرای طرح پویش اچ آی وی در استان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: در ۲ نوبت اپیدمی وبا ناشی از ورود بیماران مبتلا از استان های مرزی، با همکاری بخش های مختلف و تلاش شبانه روزی در مرز و شبکه بهداشت و درمان کنترل شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: از جمله اقدامات این معاونت راه اندازی آزمایشگاه مرجع بخش بهداشت بود که با تاسیس آن، این امکان وجود دارد که بسیاری از آزمایش های مهم حوزه بهداشت در استان انجام شود و نیازی به ارسال آن به مرکز نیست.

بیدارپور با بیان اینکه در بحث جوانی جمعیت نیز کلاس های آموزشی برگزار شد، اضافه کرد: سال گذشته ۲ بار پایش و ارزیابی شبکه های بهداشت و درمان استان انجام شد.

وی افزود: همچنین پارسال در کامیاران مرکز سراج راه اندازی شد که در این مرکز، بحث کنترل عوامل اجتماعی و بیماری های روانی خطرساز برای سلامت روان افراد، انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha