حدود پنج هزار تن کود فسفاته بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری توزیع شد

شهرکرد – ایرنا – مدیرشرکت خدمت حمایتی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری سهمیه کودهای فسفاته استان در سال گذشته را هفت هزار و ۷۷ تن اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت کود فسفاته در کشت‌های زراعی و باغی تاکنون چهار هزار و ۹۶۸ تن کود فسفاته معادل ۷۰ درصد سهمیه استان توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، محسن مهدوی روز شنبه در خصوص نحوه توزیع کودشیمیایی مورد نیاز کشاورزان با اشاره به سهمیه ۲۱ هزار و ۲۹۱ تنی کود اوره به استان در سال گذشته، گفت: با تمهیدات انجام شده ۲۱ هزار و ۴۱۵ تن کود شیمیایی اوره (ازته) به استان حمل شده است.

وی گفت: با رایزنی‌های انجام شده سهمیه مورد نیاز استان از طریق پتروشیمی‌های دیگر و خود پتروشیمی لردگان تامین و به استان حمل شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این میزان توزیع کود فسفاته در استان نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی داشته است و در صورت وجود تقاضا امکان حمل و توزیع وجود داشت.

مهدوی موجودی انبارهای استان در خصوص ذخیره کودهای فسفاته را هم‌اکنون ۸۷۳ تن اعلام کرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: سهمیه کودهای پتاسه این استان در سال گذشته سه هزار و ۶۸۸ تن بود که از این میزان تاکنون سه هزار و ۶۹۵ تن توزیع انجام شده که این میزان توزیع از ۱۰۰ درصد بالاتر است.

وی موجودی انبارهای استان چهارمحال و بختیاری در خصوص کودهای پتاسه را ۵۰۰ تن اعلام کرد.

به گفته مهدوی، شهرستان‌های شهرکرد، بن و لردگان بیشترین مقدار توزیع اوره را با توجه به سهمیه، در بخش توزیع کودهای فسفاته شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و سامان و در کودهای پتاسه نیز شهرستان‌های سامان، بروجن و فارسان بیشترین توزیع را داشته است.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha