کشاورزان چهارمحال و بختیاری نسبت به تامین بذر و کود مورد نیاز خود اقدام کنند

شهرکرد – ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به محدودیت زمان کشت پاییزه کشاورزان این استان هرچه سریع‌تر نسبت به تامین بذر و کود مورد نیاز خود اقدام کنند.

محسن مهدوی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه نیاز کودی چهارمحال و بختیاری ۳۲ هزار تن است افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۲ هزار و ۷۴۸ تن کود ازته، فسفاته و پتاسه در چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.

وی اظهار داشت: براین اساس ۴۴ درصد از سهمیه کود ازته، ۲۵ درصد از سهمیه کود فسفاته و ۳۷ درصد از سهمیه کود پتاسه در استان توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین موجودی کود ازته در انبارهای استان یک‌هزار و ۷۵۵ تن، فسفاته یک هزار و ۴۶ تن و پتاسه نیز به اندازه سهمیه کل سال موجود است.

وی با اشاره به اینکه کود ازته مورد نیاز استان از پتروشیمی لردگان تامین می‌شود یادآور شد: افزون بر موجودی انبارها در حال خرید و حمل کود دی آمونیوم فسفات وارداتی به استان هستیم.

مهدوی با اشاره به اینکه کود ازته مورد نیاز استان از پتروشیمی لردگان تامین می‌شود یادآور شد: افزون بر موجودی انبارها در حال خرید و حمل کود آمونیوم فسفات وارداتی به استان هستیم.

به گفته مهدوی، کود دی آمونیم فسفات یکی از انواع کودهای با کیفیت خریداری شده و قابل مصرف در همه عرصه‌های زراعی و باغی است که مصرف این کود به کشاوورزان و باغ داران توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

۱۰ هزار و ۲۸۰ تن کود در بین کشاورزان چهارمحال و بختیاری توزیع شد

مهدوی در خصوص تامین بذر جو و گندم نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون یک‌هزار و ۱۰ تن بذر گواهی شده مادری و پرورشی تهیه و در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۶۰ درصد بذر جو و گندم تولید شده در شرکت خدمات حمایتی در اختیار کشاورزان چهارمحال و بختیاری قرار داده شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ارقام توزیع شده بذر جو آبی شامل مهتاب و بهمن و جو دیم نیز از ارقام انصار، سهند، قافلان و آرتان و گندم نیز از ارقام میهن و پیشگام در سه طبقه گواهی شده، مادری و پرورشی۳ تهیه شده است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۳۸ کارگزاری و ۹ انبار فرعی زیر مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فعال است که فعالان این مراکز کودشیمیایی مورد نیاز کشاورزان را با قیمت مصوب و براساس حواله الکترونیکی صادر شده از مرکز خدمات جهادکشاورزی به کشاورز تحویل می‌دهند.

چهارمحال و بختیاری دارای۶۷هزار بهره‌بردار کشاورزی است که سالانه ۱.۵میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha