۱۳۳ میلیارد ریال فضای آموزشی در باشت کلنگ زنی و افتتاح شد

گچساران- ایرنا- چهار طرح آموزشی با اعتباری ۱۳۳ میلیارد ریال و در پنجمین روز از آغاز سال ۱۴۰۳ در شهرستان باشت و با حضور جمعی از مسئولان محلی افتتاح و کلنگ زنی شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح ها شامل مدرسه ۹ کلاسه امام خمینی باشت، ۲ کلاسه تل مویزی، و یک کلاسه سرتنگ بیدک و مله برفی است.

سید رضا حسینی نیک روز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح و کلنگ زنی طرح های آموزشی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدرسه ۹ کلاسه امام خمینی باشت به مساحت یکهزارو ۳۰۰ متر و اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

حسینی نیک اظهار کرد: همچنین مدرسه ۲ کلاسه تل مویزی به مساحت ۷۵ متر با اعتباری بیش از۱۳ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

وی ابراز کرد: مدرسه یک کلاسه سرتنگ بیدک و مله برفی هر کدام به مساحت ۵۵ متر و زیر بنای بیش از ۱۰ میلیارد ریال کنگ زنی شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: این میزان طرح آموزشی با مشارکت گروه صنعتی عظام ساخته خواهد شد.

وی بیان کرد: هشت هزار میلیارد ریال طرح در زمینه نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی در مناطق مختلف استان در دست اجراست.

حسینی نیک افزود: هم اکنون بیش از۶۰ طرح آموزشی در مناطق مختلف استان در دست اجراست.

وی اظهار کرد: این طرح ها در زمینه تخریب و بازسازی، محرومیت زدایی و ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد دانش آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند.

از کل دانش آموزان استان، ۴۹ درصد از آنها را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha