۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۵۵
کد خبر: 85426020
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بارش برف ۷۰ سانتیمتری بهاری در استان مرکزی

۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۵۵
کد خبر: 85426020
بارش برف ۷۰ سانتیمتری بهاری در استان مرکزی

اراک- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، در روزهای آینده این استان با بارش ۷۰ سانتیمتری برف مواجه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «امید محترمی» روز یکشنبه در نشست ستاد خدمات سفر استان مرکزی در اراک، افزود: باتوجه به نقشه‌های هواشناسی از اواخر امروز (یکشنبه) سامانه بارشی وارد استان مرکزی می‌شود که حاصل این سامانه ۱۰۰ میلیمتر بارش در نقاط جنوبی استان است.

وی ادامه داد: همچنین در نقاط مختلف استان مرکزی تا ۴۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با اشاره به تایید اغلب مدل‌های هواشناسی در فعالیت این سامانه بارشی، عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها در اراک نیز بارش برف ۲۵ سانتی‌متر خواهد بود.

محترمی خاطرنشان کرد: میزان بارش در شهرستان شازند شدت بیشتری خواهد داشت که باتوجه به این موضوع آماده باش کامل به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده و نشست اضطراری در این شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: نیاز است در خنداب و اراک نیز نشست اضطراری تشکیل و آماده باش کامل پیش‌بینی و هشدار خودداری مردم از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها اطلاع رسانی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با تاکید بر لزوم هماهنگی همه دستگاه‌ها و انجام کار هماهنگ، گفت: سامانه دیگری نیز از ۱۳ فروردین ماه وارد استان می‌شود که در این رابطه نیز باید آمادگی و هماهنگی کامل ایجاد شود.

محترمی خاطرنشان کرد: تعدادی نقطه پرخطر در استان مرکزی وجود دارد که باید ساماندهی شود، به عنوان نمونه در خصوص سه راهی آهنگران کماکان اقدام موثر انجام نشده و بعد از گذشت هشت ماه و تامین اعتبار، اداره کل راهداری درخواست مجدد تامین اعتبار را دارد در صورتیکه این مکان از نقاط ناایمن مقابل سیلاب است.

کاهش ۱۹ درصدی تصادفات نوروزی استان مرکزی

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: طبق آمار ثبت شده از تاریخ ۲۴ اسفندماه سال ۱۴۰۲ تا چهارم فروردین ماه سال جاری، تصادفات در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ «محمد پورشمس» افزود: تعداد فوت شدگان ناشی از تصادفات رانندگی در استان مرکزی از ۲۴ اسفندماه تاکنون ۱۳ نفر است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۸ نفر بود.

وی ادامه داد: تعداد مجروحین ناشی از تصادفات در مدت مذکور نیز ۷۰ نفر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش داشته است و در مجموع تصادفات در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه تا پنجم فروردین سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در خصوص آمار تصادفات استان مرکزی از اول فروردین‌ماه تاکنون نیز گفت: فوت شدگان ناشی از تصادفات رانندگی در این مدت ۲ نفر بود که این آمار در مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ نفر بود و کاهش ۸۲ درصدی را نشان می‌دهد.

سرهنگ پورشمس با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی تصادفات جرحی نیز عنوان کرد: حدود ۶۰ درصد تصادفات استان مرکزی مربوط به جاده‌های فرعی و روستایی و اغلب در بازه زمانی ۱۲ ظهر تا ۲۰ شب است.

وی ادامه داد: ۶۲ درصد از فوت شدگان حوادث رانندگی ایام نوروز امسال تاکنون در سر صحنه و ۳۸ درصد در بیمارستان‌ها بوده است و از تعداد ۱۳ فوتی از ۲۴ اسفندماه تاکنون، ۱۲ نفر ایرانی و یک نفر تبعه کشور افغانستان است و در مجموع حدود ۳۶ درصد کشته‌شدگان حوادث رانندگی استان مرکزی در این ایام غیر بومی و ۶۴ درصد افراد بومی‌ است.

افزایش جابه‌جایی در طرح نوروزی استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی هم در این نشست گفت: جابه‌جایی مسافر در استان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون سه هزار و ۱۳۰ سرویس بوده که ۱۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

«مهرداد جهانی» بیان کرد: تعداد مسافرین جابه‌جا شده از مبدا استان حدود ۲۹ هزار و ۸۳۹ نفر است که حدود ۱۵ هزار و ۸۴۴ نفر از استان خارج و مابقی به استان وارد شده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد مسافرین عبوری از استان مرکزی حدود ۳۱ هزار و ۵۹۴ نفر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی عنوان کرد: تعداد تردد عبوری از محورهای مواصلاتی استان مرکزی حدود هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تردد با کاهش ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

جهانی اظهار کرد: ورود به مرکز استان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، کاهش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد که رتبه پنجم کشور در این راستا تاکنون ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: سرعت متوسط استان مرکزی ۹۰ کیلومتر بر ساعت است که ۱۰ درصد از متوسط کشوری بالاتر است و برای کمک به کاهش سرعت نیز از راه‌های مختلف از جمله پویش‌های مردمی و نصب بنرها اطلاع رسانی صورت گرفته است.

۱۵۳ و یک دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال گذشته) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha