افزون بر پنج هزار خیر جدید در خراسان‌شمالی حامی ایتام شدند

بجنورد-ایرنا- مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: پنج هزار و ۳۰۳ خیر در سال گذشته به جمع حامیان ایتام و محسنین پیوستند.

مجید الهی راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعداد حامیان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل آن ۱۳ درصد رشد داشته است افزود: این تعداد حامی که در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده اند ۲۸ هزار و ۹۷۶ فرزند یتیم و محسنین خراسان شمالی را مورد حمایت قرار می دهند.

وی افزود: جذب حامی برای فرزندان ایتام و محسنین از طریق پایگاه‌های ثابت و همچنین ارسال عدد ۵۸ به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ و یا مراجعه به سامانه اکرام امداد انجام می شود.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: اینک در این استان سه هزار و ۳۲۴ یتیم زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند که از خدمات کمیته امداد و حمایت حامیان برخوردار هستند.

۳۷۶ کودک در انتظار حامی

وی تعداد کودکان و نوجوانان زیر پوشش طرح محسنین را نیز پنج هزار و ۱۹ نفر ذکر کرد و گفت: این افراد نیز زیر پوشش حمایت های حامیان و همچننی این نهاد هستند و اینک ۳۷۶ نفر از آنان فاقد حامی هستند که تلاش می کنیم برای این تعداد نیز در ماه مبارک رمضان حامی جذب کنیم.

الهی راد تصریح کرد: حامیان، مردم مومن و خیر این استان پارسال ۹۶۰ میلیارد ریال به فرزندان ایتام و محسنین کمک کردند.

۶۰ هزار خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی قرار دارند.

۱۵ رمضان ( هفت فروردین) سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) روز اکرام ایتام نامگذاری شده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha