حامیان بیش از ۴۳۱ میلیارد ریال به ایتام خراسان شمالی کمک کردند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: نیمه نخست امسال حامیان نیکوکار ۴۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به ایتام زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان کمک کردند که نسب به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش را نشان می دهد. 

مجید الهی راد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۳ هزار و ۶۵۶ حامی جدید نیز در نیمه نخست امسال برای ایتام زیر پوشش این نهاد حمایتی جذب شد که بیش از ۷۰ درصد این حامیان خارج از استان هستند.

وی گفت: سه هزار و ۲۶۹ فرزند یتیم و سه هزار و ۷۸۰ فرزند محسنین در خراسان شمالی زیر پوشش کمیته امداد هستند که ۲۷ هزار و ۱۰۰ حامی از این فرزندان حمایت می کنند.

الهی راد افزود: این حامیان به صورت داوطلبانه حمایت از یک یا چند فرزند یتیم و محسنین را برای مدت یک یا چند سال با پرداخت مبالغی به صورت ماهیانه متقبل می شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سرانه نقدی و غیر نقدی فرزندان ایتام ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و فرزندان محسنین ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

الهی راد با بیان اینکه حامیان می توانند کمک های خود را مستقیم به حساب فرزندان معنوی خود واریز کنند، گفت: بخشی از کمک های حامیان در تامین نیازهای اساسی ایتام و محسنین همچون تامین مسکن، جهیزیه، لوازم تحریر هزینه می شود.

استان خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری، ۵۳ هزار و ۲۸۹ خانوار شامل ۱۰۶ هزار و ۲۶۲ مددجو زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.

۵۰ درصد این مددجویان بانوان و مابقی را مردان تشکیل می دهند که ۶۶ درصد افراد زیر پوشش در مناطق روستایی و ۳۴ درصد هم در مناطق شهری استان ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha