اثر فاخر صنایع دستی سال ۱۴۰۲ اردبیل معرفی شد

اردبیل - ایرنا - معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از انتخاب تابلو قلم‌زنی هنرمند اردبیلی به عنوان اثر فاخر صنایع‌ دستی استان در سال ۱۴۰۲ از سوی وزارتخانه متبوع خبر داد.

توحید دلاورقوام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تابلو قلم‌زنی هنرمند اردبیلی که چهره استاد فقید سلیم موذن‌زاده اردبیلی مداح شهیر اهل بیت (ع) را به تصویر کشیده، امروز از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی موفق به کسب این عنوان شد.

او افزود: این اثر از بین پنج اثر برتر معرفی شده از سوی استان اردبیل در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی انتخاب شده و بر مبنای سه اصل طراحی، تکنیک اجرا و خلاقیت هنرمند، از سوی کارگروه فنی صنایع‌ دستی وزارتخانه متبوع حائز این افتخار شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل ادامه داد: خالق این اثر احمد عطایی است که در رشته قلم‌زنی فعالیت می‌کند و از مربیان به نام رشته قلم‌زنی در استان اردبیل محسوب می‌شود.

طبق اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، ۳۰ هزار هنرمند در صنایع دستی این استان در ۶۰ رشته صنایع دستی فعالیت می‌کنند و در جهان بیش از ۳۵۰ رشته صنایع دستی وجود دارد که نیمی از این رشته‌ها در ایران فعال و از این تعداد ۶۰ رشته صنایع دستی در استان اردبیل فعال است.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم بافی، قالی بافی، پالاز بافی، ورنی بافی، تراش شیشه، مسند بافی، سفالگری، چاقو سازی، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha