آثار باستانی باغ موزه مینیاتور تهران بازسازی شد

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه هشت تهران از مرمت و بازسازی آثار باستانی باغ مینیاتور در قالب طرح «من شهردارم سال ۱۴۰۲» خبر داد.

به گزارش ایرنا از شهرداری منطقه هشت، فاطمه تنهایی روز دوشنبه اظهار کرد: همزمان با ماه پایانی سال و اقدامات برنامه‌ریزی‌ شده برای آماده‌سازی فضاهای عمومی منطقه در طرح استقبال از سال نو، مرمت و بازسازی باغ‌موزه مینیاتور در منطقه به عنوان اولین موزه مینیاتوری کشور در قالب پروژه «من شهردارم»، پس از ۱۰ سال در دستور کار معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه قرار گرفته است.

به گفته وی، در این راستا عملیات بهسازی و مرمت این فضا به وسعت سه هکتار توسط گروهی از اساتید، هنرمندان و دانشجویان متخصص حوزه آثار باستانی در حال اجرا بوده و اقداماتی همچون رفع نواقص و ایرادات، مقاوم‌سازی، ترمیم، تعمیر و کف‌سازی و تعبیه محفظه مناسب برای جلوگیری از تخریب این آثار در محوطه این باغ‌موزه در حال انجام است.

شهردار منطقه هشت ادامه داد: در این باغ موزه ۱۳ جاذبه تاریخی ایران که ثبت جهانی شده‌اند نظیر تخت جمشید، چغازنبیل، میدان نقش جهان اصفهان، پاسارگاد، تخت سلیمان، گنبد سلطانیه، ارگ بم، کلیساهای ارامنه، کوه و کتیبه بیستون، مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، بازار تبریز، آبشارهای شوشتر و گنبد قابوس، در مقیاس یک بیست و پنجم اندازه واقعی در فضای باز برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: عملیات مرمت و بازسازی باغ موزه مینیاتور واقع در خیابان جانبازان غربی، حدفاصل بزرگراه امام علی(ع) و خیابان کرمان، جنب بوستان تمدن از اسفندماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته، اجرای این عملیات تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

۱۵۰۰ متر مربع اضافه طبقات ساختمان های منطقه ۱۹حذف و رفع خلاف شد

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ نیز از اجرای عملیات رفع خلاف طی چهار مرحله در ایام تعطیلات نوروز و کاهش بیش از یک هزار و ۵۰۰ مترمربع طبقات مازاد از ساختمان‌های در حال احداث ناحیه سه این منطقه خبر داد.

حسین اخگرپور با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات کنترل ساخت و سازها در ناحیه سه بیش از پیش تداوم دارد، افزود: به منظور استمرار اجرای طرح مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در ناحیه سه، تذکرات، اخطارهای شفاهی و کتبی به سازندگان ابلاغ و بنرهای اطلاع رسانی در این خصوص در محدوده ساخت و سازها اکران شد.

آثار باستانی باغ موزه مینیاتور تهران بازسازی شد

وی در خصوص کاهش طبقات مازاد به باز کردن سقف طبقه چهارم به مساحت ۲۳۸ مترمربع، باز کردن لفاف و جلوگیری از اجرای سقف ۲ ملک ۲۰۰ متری، جلوگیری از آماده سازی سقف برای بتن ریزی در ۲ طبقه به متراژ ۸۰۰ مترمربع، جلوگیری از احداث طبقه مازاد به مساحت ۷۰ مترمربع و جمع آوری ابزار در خیابان میرزایی شمالی کوچه‌های میخک و گیتی اشاره کرد و گفت: در شهرک احمدیه خیابان موزاییک سازی نسبت به جمع آوری ابزار و جلوگیری از احداث طبقه مازاد به مساحت ۲۰۰ مترمربع اقدام شد.

اخگر پور ادامه داد: شهرداری با مالکان بناهایی که به قانون تمکین نمی‌کنند برخورد قاطعی دارد که در همین راستا طی چهار عملیات در بزرگراه آیت الله سعیدی خیایان سهیل شمالی، خیابان غفوری (همکار ماشین) سد معبر مصالح ساختمانی جمع آوری، ۳ عدد کرکره در شهرک سید احمد خمینی کوچه لطفی و سه مورد دیوار کشی به متراژ ۳۶ متر رفع خلاف و ابزار جمع آوری شد.

به گفته وی، جمع آوری ۱۰ شاخه تیر آهن، جلوگیری از وقوع تخلف و آزاد سازی معبر در اسماعیل آباد، رفع خلاف دور چینی یک طبقه به مساحت ۱۵۰ مترمربع در خیابان بهشتی کوچه صاحب الزمان، جمع آوری پنج کامیون مصالح و ماسه در خیابان‌های گلها و شقایق و رفع خلاف ۴۰ متر تجاری در نعمت آباد میدان ثارالله نیز انجام شد.

براساس این گزارش، طی چهار مرحله عملیات رفع خلاف از ساخت و سازهای غیر مجاز علاوه بر مدیران شهری، ۳۰ نفر از نیروهای شهربان و یگان حفاظت به همراه ۲ دستگاه لودر حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha