هوای پنج شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار گرفت

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از ورود پدیده ریزگرد به جو استان از ساعت پنج صبح امروز سه‌شنبه هفتم فرودین خبر داد و گفت: این پدیده برای ساعتی وضعیت هوای پنج شهرستان استان را در وضعیت قرمز قرار داد.

«احد جلیلیان» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ساعت هشت صبح امروز وضعیت هوای شهرستان‌های مرزی پاوه، قصرشیرین، سرپل ذهاب و شهر کرمانشاه در وضعیت نارنجی و ناسالم قرار گرفت.

وی شاخص آلایندگی هوا در شهرستان پاوه را ۲۲۴، قصرشیرین ۱۶۸، سرپل ذهاب ۱۴۸ و شهر کرمانشاه را ۱۵۱ اعلام کرد.

وی اضافه کرد: اما در ساعت ۱۰ صبح ؛ هوای این چهار شهرستان به همراه اسلام آبادغرب با شاخص ۱۵۵ در وضعیت قرمز ( شاخص کیفی بالای ۱۵۰ غظلت آلایندگی) قرار گرفت.

جلیلیان در ادامه بیان کرد: اکنون با کاهش روند غظلت ریزگردها وضعیت پنج شهرستان مذکور در وضعیت نارنجی قرار دارد و پیش بینی می شود این پدیده تا ساعت ۱۴ بعداز ظهر امروز از فضای استان خارج شود.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

استان کرمانشاه دارای ۹ ایستگاه سنجش کیفیت هوای فعال است که از این تعداد چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهر کرمانشاه ( میدان آزادی، شهرداری، زیبا پارک و شرکت نفت) و پنج ایستگاه نیز در شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب، اسلام آباد غرب، پاوه و کنگاور است که به صورت آنلاین آلودگی هوا را اندازه‌گیری کرده و داده‌ها برای تجزیه و تحلیل و سنجش آلودگی هوای شهرهای مختلف استان به اداره‌کل محیط زیست ارسال می‌شود.

بحران ریزگردهای کرمانشاه، یک بحران زیست‌محیطی است که چند سالی است در این استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha