اجرای طرح هوشمند پابند الکترونیکی موجب سلب تحرک مجرمان می شود

شهریار - ایرنا - رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا گفت: اجرای طرح هوشمند پابند الکترونیکی موجب سلب تحرک مجرمان می شود.

به گزارش ایرنا ، سردار محمدعلی نوری نژاد روز سه شنبه در اولین جلسه قرارگاه پیشگیری از سرقت در غرب استان تهران با تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: گزارشی که از اقدامات فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در مقابله با سرقت ارائه شد نشان از این است که با تمام سختی‌ها و ویژگی‌هایی که استان دارد، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و شاهد کاهش سرقت در حوزه سرزمینی این فرماندهی هستیم که انشاالله تا پایان سال همین روال ادامه خواهد داشت.

اجرای طرح هوشمند پابند الکترونیکی موجب سلب تحرک مجرمان می شود

به نقل از خبرگزاری پلیس ، وی با اشاره به اینکه پلیس در همه حوزه‌های مقابله با سرقت فعال است، افزود: ما باید بتوانیم در مقابله با سرقت به جایی برسیم که مردم این تحرکات و اقدامات پیشگرانه را احساس کنند و باعث کاهش وقوع جرم شوند.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص اجرای طرح پابند الکترونیکی برای سارقین پرتکرار، گفت: گزارش ها حاکی از آن است که با توجه به رفت و آمد تعطیلات نوروز اقدامات انجام شده در خصوص پایش مجرمان توسط پلیس آگاهی غرب استان تهران قابل قبول بوده و انشاالله تاثیرات مثبتی را در آینده نزدیک خواهیم دید.

رئیس قرارگاه مبارزه با سرقت فراجا با بیان اینکه طرح پابند الکترونیکی به صورت آزمایشی در سه استان در حال اجرا می باشد، بیان داشت: این طرح در ابتدای راه قرار دارد و در تلاش هستیم اجرای این طرح به طور کامل انجام گرفته تا بتوانیم احساس امنیت در جامعه را افزایش دهیم.

سردار نوری نژاد در پایان خاطرنشان کرد: پدیده سرقت یکی از دغدغه های اصلی شهروندان است، بنابراین با اجرای این طرح، پیشگیری از تکرار وقوع جرم و تضمینی برای ایجاد احساس امنیت در جامعه خواهد شد.

جزئیات بیشتری از طرح دستبند و پابند الکترونیکی

پیش از این فرمانده کل انتظامی کشور روز سه شنبه - ۱۲ دی - جزئیات بیشتری از طرح دستبند و پابند الکترونیکی را رسانه ای کرد و گفت: این دستبند و پابندها برای مجرمان دارای حداقل سه بار سابقه در ۱۰ ساله گذشته مورد استفاده قرار می گیرد.

سردار احمدرضا رادان اظهار داشت: با موافقت ریاست قوه قضائیه قرار شده تا افرادی که سه بار سابقه سرقت داشته و دستگیر شده‌اند و یا اینکه محکومیت در این زمینه داشته اند (۳ سابقه) با دستبند و پابند الکترونیکی کنترل شوند.

وی اعلام کرد قرار است این طرح در سراسر کشور به ویژه در تهران بزرگ، البرز، غرب و شرق تهران به زودی اجرایی شود و مجرمان سابقه دار به ویژه سارقان به وسیله پابند و دستبند الکترونیک کنترل شوند.

جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران : افزایش ۱۶ درصدی کشف سرقت در ۸ روز گذشته

اجرای طرح هوشمند پابند الکترونیکی موجب سلب تحرک مجرمان می شود

سردار " مهدی کرمی" در نهمین جلسه قرارگاه تامین و نظم و امنیت تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ با تبریک سال نو و میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) بیان داشت: در ۸ روز گذشته به پای ۱۱۷ نفر از سارقان سابقه دار پابند الکترونیک نصب شده است.

وی افزود: در ۸ روز گذشته ۱۵۰ دستگاه خودروی مسروقه و ۱۹ دستگاه موتورسیکلت کشف و به مالباختگان تحویل داده شده است.

سرهنگ کرمی تصریح کرد: در ۸ روز گذشته با تلاش ماموران مبارزه با موادمخدر ۲۷۰ کیلوگرم کشف و همچنین ۴۸۳ معتاد متجاهر جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد تحویل داده شدند.

جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران در پایان با اشاره به کشف ۱۲ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و دستگیری ۲۰ نفر اراذل و اوباش خاطرنشان کرد: در ۸ روز گذشته تصادفات فوتی در غرب استان تهران ۱۷ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر

سرهنگ محمدرضا علیزاده در گفت ‌و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور با هدف ایجاد محیطی امن و برای پاکسازی پارک ها و تفرجگاه های شهرستان اسلامشهر و جمع آوری حاملان سلاح سرد غیرمجاز و مبارزه با انواع سرقت به مرحله اجراء گذاشته شد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته مأموران انتظامی موفق به دستگیری ۲۷۲نفر متهم و کشف تعداد ۲۳۹تیغه انواع سلاح سرد در مناطق مختلف اسلامشهر از جمله چهاردانگه، شهرک واوان، احمدآباد مستوفی، شهرک مطهری و پارک ها و بوستان ها شدند که از این تعداد دستگیری ها در جریان اجرای طرح،۱۳ نفر خرده فروش موادمخدر و ۲۰نفر سارق نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه متهمان جرائمی از قبیل شرارت، ایجاد مزاحمت در محلات و بوستان ها، استفاده از سلاح سرد، نگهداری و توزیع مواد مخدر را دارند، تصریح کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: پلیس با تمام توان و با استفاده از همه ظرفیت های موجود با قاطعیت با قانون شکنان برخورد می کند، تا احساس امنیت در جامعه افزایش یابد و شهروندان هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با سامانه فوریت های پلیسی ۱۱۰ با ما در میان بگذارند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد

سرهنگ منصور خدایی اظهار داشت: این طرح در قالب برنامه هماهنگ شده و در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با موضوع جمع آوری معتادان متجاهر و خطرناک به منظور، زیبا سازی چهره شهر و کاهش سایر جرائم در سطح شهرستان ملارد در دستور کار کلانتری ها و پلیس مواد مخدر قرار گرفت.

وی افزود: در طی اجرای این طرح تعداد ۴۴ نفر از معتادان متجاهر و خطرناک جمع آوری و پس از انجام غربالگری و انگشت نگاری به کمپ های ترک اعتیاد معرفی شدند.

سرهنگ خدایی در پایان ضمن اعلام این مطلب که شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل نمایند، گفت: سامانه ۱۹۷ پلیس نیز آماده دریافت هر گونه انتقاد و پیشنهاد و تقدیر از عملکرد انتظامی از سوی شهروندان می باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس

سرهنگ سید نظام موسوی گفت: در نیمه اول تعطیلات نوروزی پلیس شهرستان قدس علی رغم افزایش ۸ درصدی تماس های مردمی و نیاز های پلیسی آنان، ضمن واکنش سریع و رسیدگی صد درصدی به مطالبات امداد خواهان و همچنین با اجرای طرح های متعدد امنیت اجتماعی و انجام تورهای ایست و بازرسی، جمع آوری معتادان متجاهر ، کنترل مجرمین سابقه دار و...موفق به ثبت رکورد کاهش ۳۷ درصدی در همه جرائم گردید.

سرهنگ موسوی خاطر نشان کرد: در مدت ۸ روزه تعطیلات نوروزی علاوه بر کاهش وقوعات ، در بحث کشفیات و دستگیری ها توفیقات خوبی حاصل گردیده که نوید دهنده ارتقای احساس امنیت در جامعه برای سال جاری خواهد بود.

فرمانده انتظامی شهرستان ادامه داد: در نیمه اول تعطیلات نورزی ، تعداد ۱۱۶ نفر معتاد متجاهر که عمدتا دارای سوابق می باشند جمع آوری و به مراکز بازپروری انتقال شده و بیش از ۷۰ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر و مقادیر قابل توجهی انواع مواد مخدر کشف گردید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای را شاهد بودیم.

سرهنگ موسوی با اشاره به کاهش جرائم در حوزه پلیس راهنمائی و رانندگی ، گفت: با پایش مداوم و لحظه ای دوربین های ثبت تخلفات و اعمال قانون خودرو های متخلف، توقیف ساعتی خودرو های با تخلفات حادثه ساز، برخورد با راکبان موتور سیکلت های متخلف ، آموزش شهروندان با استفاده از تبلیغات گسترده میدانی و توزیع تراکت و بروشور های آموزشی و سایر اقدامات بازدارنده توسط ماموران پلیس راهنمائی و رانندگی، شاهد کاهش محسوس جرائم در این ایام بودیم.

پیشگیری از سرقت

برای پیشگیری از سرقت،اطلاعات سفر نوروزی خود را نزد افراد ناشناس افشا نکنیم. اگر می‌خواهیم نوروزی دلچسب و پرخاطره را تجربه کنیم، از سارقان حرفه‌ای خودرو غفلت نکنیم. برای پیشگیری از سرقت اموال خوددر پایانه‌های مسافربری،از افراد ناشناس خوراکی و نوشیدنی قبول نکنید.

کارگران خدماتی مورد نیاز برای نظافت منزل خود را فقط از طریق شرکت‌ها و مؤسسات مجاز و معتبر بکارگیری کنید.در مواجهه با آگهی‌های تبلیغاتی ویژه‌ی نوروز، به قانونی بودن سایت‌های فروش و نماد الکترونیکی معتبر آنها دقت کنید.

برای پیشگیری از سرقت اطلاعات شخصی خود، از دانلود اپلیکیشنهای ناشناخته پرهیز کنید.هر خودروی پارک شده‌ای که تنها قفل یکی از درهای آن بازمانده باشد، سوژه‌ای آسان برای سارقان است.استفاده‌ از تجهیزات ایمنی خودرو نظیر قفل فرمان، قفل پدال و سوئیچ مخفی، معمولاً سارقان را از ارتکاب سرقت منصرف می‌کند.پارک طولانی مدت خودرو به‌ویژه در نقاط خلوت و تاریک، از نگاه سارقان فرصت‌طلب خودرو پنهان نمی‌ماند.

یکی از مهم‌ترین وظایف شهروندی، ارائه‌ی گزارش به پلیس در ارتباط با موارد مشکوک به سرقت است.دوربین‌ مداربسته‌ی محل کسب یا منزل خود را به طور متناوب بررسی نموده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.راه نفوذ به آپارتمان خود از طریق بالکن و حیاط خلوت را با نصب حفاظ مقاوم مسدود کنید.تأخیر در نصب حفاظ مقاوم و دوربین مداربسته، فرصت لازم برای سرقت را در اختیار سارقان قرار می‌دهد.

پارک نمودن وسایل نقلیه در نقاط امن، روشن و تحت پوشش دوربین‌، از راهکارهای مهم پیشگیری از سرقت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha