فضای مجازی شکارچی هشت قطعه کبک را لو داد

همدان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: فرد متخلفی که با بهره گیری از فضای مجازی درصدد فروش هشت قطعه کبک که به شکل غیرمجاز شکار شده بودند، بود به دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست افتاد.

فاطمه موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو ایرنا اظهار کرد: شکارچی متخلف اقدام به برداشتن تخم پرنده کبک وحشی از لانه در یکی از مناطق آزاد و شکارممنوع حوزه محیط زیست شهرستان همدان کرده سپس آنها را در کنار «تخم» مرغ ها قرار داده تا به دنیا بیایند.

وی اضافه کرد: این فرد که فاقد سابقه شکار و صید غیرمجاز است، پرنده وحشی را در یکی از برنامه های خرید و فروش اینترنتی به فروش گذاشته بود که توسط عوامل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شناسایی و برای وی در مرجع قضایی پرونده تشکیل شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان بیان کرد: با توجه به اینکه این فرد به صید پرندگان غیرمجاز و فروش آنها بدون مجوز اقدام کرده است، بر اساس بند الف ماده ۱۱ قانون شکار و صید و بند ج ماده ۱۰ همان قانون درباره عرضه و فروش غیرمجاز آنها ، این تخلف در مرجع قضایی درحال رسیدگی است.

موسوی درباره آسیب های ناشی از صید پرندگان وحشی گفت: در صورت انتقال پرنده وحشی به خانه و خانگی شدن پرنده دور شدن او از محل زیست، این قبیل گونه ها دیگر قادر به زندگی در طبیعت نخواهند بود بنابراین پس از کشف و ضبط پرنده، آن را تحویل باغ وحش واقع در کبودرآهنگ می دهیم.

وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست همواره و مستمر فضای مجازی را رصد کرده و اجازه خرید و فروش گونه های حیات وحش در فضای حقیقی و مجازی را نمی دهند.

به گزارش ایرنا، همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است و تاکنون ۳۰۷ گونه جانوری در این استان شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha