اقامت گردشگران خارجی در استان سمنان ۵۵ درصد افزایش یافت

سمنان - ایرنا - معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان سمنان گفت: ورود گردشگران خارجی به استان در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۵ درصدی داشت.

مهدی قاسمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت هزار و ۳۱۱ گردشگر خارجی سال ۱۴۰۲ با سفر و اقامت در استان سمنان از جاذبه‌های این دیار دیدن کردند.

وی ادامه داد: طبق گزارش‌ها چهار هزار و ۷۱۶ گردشگر خارجی در سال ۱۴۰۱ در استان سمنان اقامت داشتند که در ۱۴۰۲ اقامت گردشگران خارجی در دارالمرحمه سمنان نزدیک به ۲ برابر شد.

به گفته وی، گردشگران خارجی نقش مهمی در رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان سمنان دارند و آمارها نشاندهنده افزایش ورود و اقامت گردشگران خارجی در استان سمنان نسبت به سال‌های گذشته است.

اقامت گردشگران خارجی در استان سمنان ۵۵ درصد افزایش یافت

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان اظهار کرد: ۱۹۹ هزار و ۵۳۱ گردشگر داخلی در سال ۱۴۰۲ و ۱۸۲ هزار و ۱۲۰ نفر در سال ۱۴۰۱ در استان سمنان اقامت داشتند.

قاسمی افزود: برآیند بررسی‌ها نشاندهنده افزایش ۱۰ درصدی اقامت گردشگر داخلی در استان سمنان طی سال گذشته در مقایسه با ۱۴۰۱ است.

وی، قرارگیری استان سمنان در مسیر زائران امام هشتم(ع) و قرار داشتن حرم مطهر برادر امام رضا(ع) در سمنان را از ظرفیت‌های مذهبی این استان برشمرد و اضافه کرد: همراهی بخش‌های مختلف در شکوفایی و رونق گردشگری در این استان موثر است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان سمنان گفت: استان دارای ۳۴۷ زیرساخت گردشگری در بخش‌های مختلف اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدماتی است که این زیرساخت‌ها منجر به اشتغالزایی برای افراد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است و ثبت جهانی پنج مجموعه کاروانسرای تاریخی از شرق تا غرب این استان، انتخاب سمنان به عنوان تنها نماینده ایران در «اتحادیه بین‌المللی شهرهای گردشگری در امتداد جاده ابریشم»، کسب مهر اصالت ملی برای ۵۳ اثر صنایع دستی و ۹ اثر صنایع دستی در کسب مهر اصالت بین‌المللی و طراحی «اپلیکیشن پارکوپولو» به عنوان ابتکاری از استان برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، بخشی از دستاوردها برای رونق حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این استان است.

استان سمنان ۶۹ روستای هدف گردشگری و منطقه نمونه گردشگری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha