۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85428758
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رواناب ناشی از بارش‌ها سبب آسیب جزئی به بازار تاریخی دامغان شد

سمنان - ایرنا - رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان گفت: سرریز رواناب ناشی از بارش‌ شدید باران بهاری، سبب آسیب به دیوار بازار سنتی و تاریخی دامغان شد.

مجتبی اکبرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: حجم کم‌سابقه بارندگی و آب‌گرفتگی بیش‌ازحد سطح خیابان و پیاده‌روهای مجاور، باعث سرریزشدن روناب و ورود آب باران به داخل بازار قدیمی و سرپوشیده دامغان شد.

وی با اشاره به بارش های روز دوشنبه ۶ فروردین، ادامه داد: پس از گزارش ورود رواناب به بازار دامغان، نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی و ماموران خدمات شهری شهرداری دامغان جهت بررسی و پاکسازی به بازار مراجعه کردند.

اکبرپور تصریح کرد: این بازدیدها با هدف بررسی آسیب‌های احتمالی و خسارات واردشده به بازار سنتی دامغان انجام و مشخص شد تنها خسارت وارده به بازار، آسیب جزئی به دیوار ورودی ضلع شمالی از سمت بانک مجاور است که دچار ریزش شد.

وی با تقدیر از اقدام به‌موقع بازاریان و همکاری در تخلیه آب واردشده از خیابان به داخل بازار، گفت: با توجه به هشدارهای اعلام‌شده، اقدام‌های پیشگیرانه شامل پاک‌سازی و جمع‌آوری برگ درختان از مسیر راه‌آب‌ها و اصلاح مسیر ناودان‌ها به منظور جلوگیری از واردآمدن آسیب‌های احتمالی بیشتر به بازار و برخی دیگر از بناهای تاریخی انجام‌شد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان خاطرنشان کرد: مرمت اضطراری دیوار آسیب‌دیده در یکی از ورودی‌های بازار این شهر در دستور کار این اداره قرارگرفت و به‌زودی عملیات مرمت این دیوار آغاز می‌شود.

بازار دامغان مربوط به دوره قاجار و در مرکز شهر واقع است و در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۷۹ با شماره ۲۹۱۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

هواشناسی استان سمنان برای روزهای میانی این هفته هشدار سطح نارنجی به همراه بارش باران، بارش برف در ارتفاعات و وزش باد شدید برای بیشتر نقاط استان پیش‌بینی کرده بود.

روز دوشنبه بارش ۲۴ میلیمتر باران در دامغان ثبت شد. بیشترین بارش استان سمنان در این روز به میزان ۵۰ میلیمتر در تاش شاهرود بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha