ترکیب سفره هفت سین و سحری در پایتخت

۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۳۴
کد خبر: 85428402
ترکیب سفره هفت سین و سحری در پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - با گذشت بیش از سه دهه ماه مبارک رمضان یک بار دیگر همزمان با عید نوروز شد و به همین منظور در تهران ویژه برنامه‌های ترکیبی از این ۲ مناسبت مهم ایرانیان تدارک دیده شده و در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، سال ۱۳۷۰ آخرین سالی بود که نوروز و ماه مبارک رمضان با یکدیگر همراه شدند تا همزمان با بهار طبیعت، جسم و روح آدمیزاد هم صفا پیدا کند، حالا پس از گذشت سال‌ها دوباره شاهد تقارن این دو بهار در کنار هم هستیم.

ترکیب سفره هفت سین و سفره سحری امسال برای مردم متدین این مرز و بوم ترکیبی از فرهنگ اصیل ایرانی و اعتقادات دینی بود که با احترام برای هردوی آنها شاهد تب و تاب دلچسبی از بازارهای خرید شب و عید و ماه رمضانی در سراسر کشور بودیم.

ترکیب سفره هفت سین و سحری در پایتخت

تربیت شهروندی اولویت مدیریت شهری

در این برهه از تاریخ که همه چیز به سمت و سوی نونوار شدن پیش می‌رود نباید از نوجوانان و جوانانی که در آستانه آشنا شدن با فرهنگ‌ها و تشکیل هویت هستند غافل شد.

مدیریت شهری تهران با توجه به وظایفی که در خصوص تربیت شهروندان دارد در این ایام با برگزاری ویژه برنامه‌های مرتبط تلاش کرده تا فرهنگ و سنت دیرینه ایران را با مناسک مذهبی ترکیب و به این قشر مهم و اثرگذار ارائه کند.

ترکیب سفره هفت سین و سحری در پایتخت

شهر رمضان در بوستان لاله برگزار شد

ویژه‌ برنامه عیدانه تحت عنوان شهر رمضان در بوستان لاله در حال برگزاری است و تا ۲۲ فروردین‌ ماه ادامه خواهد داشت که در جریان آن غرفه‌های مختلفی با محوریت آموزش‌های کودکان و نوجوانان برپا شده است.
به گفته مهدی امیری مدیرکل آموزش شهروندی شهرداری تهران در این غرفه‌ها خدمات آموزشی و محصولات فرهنگی مانند کتاب با تخفیف ویژه عرضه می‌گردد. همچنین ویژه‌نامه‌ای مخصوص کودکان طراحی و توزیع شده است که در آن بازی، سرگرمی، مسابقه، جدول و نقاشی با رویکرد تلاقی نوروز و ماه مبارک رمضان قرار دارد.

ترکیب سفره هفت سین و سحری در پایتخت

سفره افطاری به مساحت یک شهراز

دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ایام عید و ماه مبارک رمضان پیاده‌راه «افطارخونه» ویژه ماه مبارک رمضان است که از اول تا ۱۰ فروردین از افطار تا ساعت ۱۰ شب، در پیاده‌راه بلوار کشاورز برپاست و تحت عنوان «یک کاسه آش مهمان ما باش» و توزیع افطاری‌ ساده، میزبان روزه‌داران خواهد بود.

این افطار خانه، حدفاصل میدان ولی‌عصر(عج) تا بلوار کشاورز به‌طول یک هزار و ۲۰۰ متر و با نورپردازی و آذین‌بندی ویژه‌ای فضاسازی شده و ۲۲ موکب با هویت مکان‌های تاریخی شهر تهران مثل کاخ گلستان، عمارت مسعودیه و شمس‌العماره در طول مسیر برپا شده و از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

ترکیب سفره هفت سین و سحری در پایتخت

با توجه به استقبال مردم از ویژه‌ برنامه افطار خانه تهران عبدالمطعر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در خصوص این رویداد گفت: مجموعه شهرداری تهران یک راهبرد ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی دارد که این راهبرد، برگزاری رویدادهای میدانیِ مردمی است، در واقع تلاش داریم فضا و بستر را برای حضور مردم در سطح شهر در اعیاد مذهبی، مناسبت‌های ملی و انقلابی فراهم کنیم.

ترکیب سفره هفت سین و سحری در پایتخت

برج میلاد میزبان مسافران نوروزی

برنامه‌های نوروزی پایتخت به همین‌جا ختم نشده و برج میلاد تهران نیز ویژه‌ برنامه‌های خاصی برای این ایام در نظر گرفته است.

برج میلاد تهران علاوه بر اینکه میزبان مسافران نوروزی پایتخت است، ویژه برنامه‌های گسترده‌ای را برای شهروندان به مناسبت ماه مبارک رمضان در نظر گرفته که از افطار تا پاسی از شب این برنامه‌ها در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

ترکیب سفره هفت سین و سحری در پایتخت

مدیرعامل برج میلاد در این رابطه اظهار کرد: جشنواره نوروز از ۲۸ اسفند تا ۱۰ فروردین ماه و جشنواره رمضانی تا پایان ماه مبارک رمضان یعنی ۲۳ فروردین ماه ادامه خواهد داشت همچنین فضاسازی‌های محوطه برج میلاد متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان انجام شده است.

به گفته عباس حیدری، نمایشگاه آداب و رسوم ایرانی و نمایش صنایع دستی و سوغات شهرهای ایران تا پایان ماه مبارک رمضان در آبراه شرقی و غربی، محوطه برج میلاد برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان علاوه بر آشنایی با آداب و رسوم شهرهای مختلف ایران، می‌توانند از این غرفه‌ها، سوغات و صنایع دستی هر شهری را تهیه کنند.

ترکیب سفره هفت سین و سحری در پایتخت

تهران به استقبال مسافران می‌رود

شهرداری تهران با توجه به ایام نوروز و افزایش سفرها، برای مسافران نوروزی نیز برنامه‌های خاصی در نظر گرفته و در چهار ورودی شهر تهران شامل منطقه ۱۵ میدان آقانور، منطقه ۱۹ عوارضی قم به تهران، منطقه ۲۱ پارک حضرت خدیجه(س) و منطقه ۲۲ غرفه‌های مختلفی برای استقبال از همانان و مسافران نوروزی برپا کرده است.

آنطور که از گفته‌های مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران پیداست با همکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ (فاتب) غرفه‌های آموزشی و گردشگری در محل‌های مذکور اسقرار یافته همچنین در کنار تمام برنامه‌ها اقدامات خدماتی و رفاهی متنوع انجام شده تا کیفیت ایام نوروز را برای شهروندان افزایش بدهد.

ترکیب سفره هفت سین و سحری در پایتخت

مهدی امیری اظهار کرد: به منظور سهولت شهروندان و خصوصا مادران، غرفه‌های مادر و کودک برای آن‌ها در نظر گرفته شده است تا مادران در محیطی امن به فرزندان خود رسیدگی کنند، همچنین غرفه‌هایی با محوریت استراحت و نماز برای مسافران نوروزی تعبیه شده تا بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

مدیریت شهری در پایتخت تلاش کرده امسال شهروندان بتوانند از فرصت آمدن بهار همزمان با ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را ببرند، اقدامات ذکر شده در گزارش مذکور تنها بخشی از اتفاقات مثبتی بود که در ابتدای سال ۱۴۰۳ در پایتخت اجرا شده تا کیفیت زندگی برای مردم افزایش یابد و تهران به جای بهتری برای زندگی تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha