۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1447
کد خبر: 85429260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه دلفان: خسارات وارده به زیرساخت های   شهرستان با اولویت جبران شود

خرم آباد - ایرنا - امام جمعه دلفان گفت: بارندگی های این هفته و طغیان رودخانه ها خسارات فراوانی به زیرساخت های ارتباطی ، مزارع کشاورزی ، باغات و برخی واحدهای مسکونی وارد کرد که تخصیص اعتبار برای بازسازی خسارات وارده ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام محمد یوسف خانی روز پنجشنبه در نشست با مدیرکل بحران استانداری لرستان و مدیرکل راهداری استان لرستان افزود: راه دسترسی بالغ بر ۲۰ روستا در مناطق میربگ جنوبی ، شمالی و چندین روستای بخش های دیگر مسدود شد که پیگیری برای تخصیص اعتبار از محل منابع ملی جهت احداث راه سازی ، آسفالت و روکش آسفالت بعضی از روستاهای شهرستان دلفان ضروری است.

وی با بیان اینکه هنوز زخم های سیل ۹۸ در برخی مناطق دلفان التیام نیافته است، افزود: خسارات بارندگی های اخیر نیز مشکلات مردم را مضاعف کرد که اعتراض به حق این مردم نسبت به مطالبات سیل ۹۸ در حوزه های زیرساختی و کشاورزی و باغات مردم لازم است پاسخ داده شود.

مدیرکل ستاد بحران استانداری لرستان نیز در این نشست با اشاره به وسعت ، پراکندگی روستاها ، سردسیر و برف گیر بودن و وجود مناطق سخت گذر ، محرومیت و ضعف زیرساخت های شهرستان دلفان گفت: به سبب این ویژگی‌ها و مشکلات در هر بارندگی این شهرستان با مشکلات فراوانی مواجه می شود لذا نیازمند توجه ویژه است.

مهدی پازوکی افزود: امیدواریم با همکاری مجموعه دستگاه های عضو ستاد بحران نگاه ویژه ای به دلفان داشته باشیم و بتوانیم بخشی از محرومیت ها را مرتفع نمائیم.

وی یادآور شد: خوشبختانه بارندگی های خوبی در سطح استان داشتیم و در دلفان نیز با توجه به شغل کشاورزی و دامداری اکثر مردم بارش ها در این شهرستان امیدوار کننده بود، بطوریکه میزان بارش ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته و نسبت به بلندمدت سه درصد کاهشی بوده است.

مدیرکل بحران استانداری لرستان تاکید کرد: خسارات وارده به شهرستان دلفان بعد از تعیین نظر کارشناسی و فنی در سریعترین زمان تامین اعتبار خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان نیز گفت: امیدواریم در اولین فرصت زمینه تردد روستاهای مشکل دار حل و با تخصیص اعتبار اقدام لازم را برای جبران خسارات وارده در حوزه راههای ارتباطی انجام دهیم.

مرتضی شیروانی به تخصیص اعتبار و بسته شدن قرارداد احداث راهسازی و آسفالت ۳۰ کیلومتر راه روستایی در بخش میربگ جنوبی (روستاهای گردکانه، شینه حاجی آباد، فاضل آباد زیور، ده یوسفان، فاضل آباد و گرگعلی نوروز) و بخش کاکاوند (اشرف آباد بوربور علیا و سفلی و چشمه خانی) از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح ها بزودی آغاز می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha