بهترین فوتبالیست زن ایرانی به عضویت در پاری سن‌ژرمن می‌اندیشد + فیلم

کنگاور - ایرنا - «زهرا قنبری» اهل کنگاور در شرق استان کرمانشاه که عنوان بهترین فوتبالیست زن ایران در سال ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داد به عضویت در تیم پاری سن‌ژرمن فرانسه می‌اندیشد و آن را یکی از آرزوهای خود می‌داند.

به گزارش ایرنا، زهرا قنبری بازیکن ۳۲ساله تیم ملی در حالی طی روزهای اخیر به‌عنوان بهترین بازیکن سال ۱۴۰۲ معرفی شد که با زدن ۱۵ گل در صدر جدول گلزنان فصل جاری لیگ برتر فوتبال زنان قرار دارد.

این دختر کنگاوری امسال با تیم باشگاهی "خاتون بم" کرمان نیز در صدر جدول قرار دارد و می‌تواند دهمین جام قهرمانی خاتون بم و چهارمین جام خود با این تیم را بالای سر ببرد.

این هافبک با سابقه تیم خاتون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که که متولد چهاردهم اسفند سال ۱۳۷۰ و در کنگاور استان کرمانشاه به دنیا آمده است. او بازیکن تیم ملی فوتبال زنان در رده‌های نوجوانان و جوانان نیز بوده است و در پست هافبک وسط بازی می‌کند. البته قنبری سابقه بازی در سایر پست‌های تهاجمی و دفاع را نیز در تیم ملی داشته است.

شروع فوتبال به‌صورت حرفه‌ای

قنبری فوتبال حرفه‌ای خود را با تیم پیکان تهران شروع کرد و بعد توانست توجه مربی‌های دانشگاه آزاد را به خود جلب کند و در حال حاضر در تیم خاتون بازی می‌کند. پیش‌ از این در تیم‌های اسپاد شیراز، دلوار کشتی بوشهر، اونج نصر شیراز و وچان کردستان بازی کرده است.

قنبری با تیم خاتون بم سه بار قهرمان لیگ برتر شده است. او در فصل ۱۳۹۲-۱۳۹۳ نیز بهترین بازیکن لیگ برتر زنان شده بود.

در فصل‌های ۹۶-۹۷ با زدن ۴۱ گل و در ۹۷-۹۸ با زدن ۵۱ گل به‌عنوان خانم گل لیگ برتر کشورمان شد که با این تعداد گل رکورددار در تاریخ فوتبال زنان و مردان شد.

زهرا قنبری اولین لژیونر زن فوتبال کشورمان است که برای لیگ عراق و تیم گاز شمال کرکوک عراق بازی کرده و با این تیم قهرمان لیگ عراق شده است.

بهترین فوتبالیست زن ایرانی به عضویت در پاری سن‌ژرمن می‌اندیشد + فیلم

محروم شدن از بازی در تیم های اروپایی به خاطر داشتن حجاب

یکی از حسرت‌هایی که زهرا قنبری همیشه به آن اشاره کرده است حضور در تیم‌های اروپایی است. او در موردعلاقه‌اش به حضور در تیم‌های اروپایی به خبرنگار ایرنا گفت: «از الجزایر، پرتغال، ایتالیا و فرانسه پیشنهاد داشتم، ولی به‌خاطر قبول ممنوع بودن حجاب در این لیگ‌ها انتقالم به این کشورها صورت نگرفت»».

قنبری اضافه کرد: ««خیلی دوست دارم به فوتبال اروپا بروم؛ ولی آنها اجازه بازی باحجاب را به من نمی‌دهند و به همین خاطر تابه‌حال به اروپا نرفتم. رویایم بازی در پاری‌سن‌ژرمن است»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha