۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲
کد خبر: 85430626
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک میلیون و ۲۲۸ هزار بازدید نوروزی از جاذبه‌های فارس

۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲
کد خبر: 85430626
یک میلیون و ۲۲۸ هزار بازدید نوروزی از جاذبه‌های فارس

شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: آمار بازدیدهای نوروزی از اماکن فرهنگی و تاریخی تحت پوشش این اداره کل به یک‌میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۴۶ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، محمد ثابت اقلیدی روز شنبه با اعلام این خبر، افزود: این میزان بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ رخ داده و مجموعه فرهنگی آرامگاه حافظ همچنان در صدر بازدیدها است.

وی ادامه داد: در این مدت مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۳۷۱ هزار و ۴۱۳ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۸۲ هزار و ۵۴۴ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۲۰۲ هزار و ۹۳۶ نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای نوروزی قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اضافه کرد: روز گذشته ۲۶ هزار و ۸۸۸ نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید کردند که ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

ثابت اقلیدی گفت: در این روز بیش از ۲۴ هزار و ۱۳۳ نفر از مجموعه فرهنگی حافظ و و ۱۳ هزار و ۸۶۴ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌های پارس، سنگ هفت‌تنان و حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، نقوش رستم و رجب در شهرستان مرودشت، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بیشاپور، موزه ساسانی بیشاپورو تنگ چوگان و موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد و موزه خط و کتابت نی‌ریز از اماکن زیر نظر میراث فرهنگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha