انتقال گاز از بندرعباس به مجتمع صنعتی گل گهر سیرجان ۲ برابر افزایش یافت

بندرعباس - ایرنا - مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز، از عملیات تزریق گاز و راه‌اندازی خط تقویتی و افزایش حجم انتقال گاز به مجتمع صنعتی گل گهر سیرجان خبر داد و گفت: حجم انتقالی گاز از بندرعباس به این مجتمع در فروردین امسال با تزریق گاز و راه‌اندازی خط لوله انتقال گاز۲۰ اینچ اجرا شده، به مقدار ۴۰۰ هزار مترمکعب در ساعت یعنی به میزان ۲ برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی منطقه ۶ عملیات انتقال گاز، رضا رفیعی روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: تا قبل از این مجتمع گل گهر سیرجان از طریق یک (CGS) و در هر ساعت ۲۰۰ هزار متر مکعب گاز دریافت کرده است.

وی بیان کرد: در راستای افزایش تولید مجتمع صنعتی گل گهر سیرجان و پس از بازرسی و تست‌های نهایی، نیاز این مجتمع به سوخت و خوراک پاک با تزریق گاز و راه‌اندازی خط تقویتی بین (cgs) یک و ۲ مجتمع گل و گوهر سیرجان ، به همت کارکنان این منطقه در مرکز بهره‌برداری خطوط لوله سیرجان، در تعطیلات ابتدای سال جدید به انجام رسیده و خط لوله یادشده راه‌اندازی و عملیاتی شد.

گاز انتقالی منطقه ۶ کشور از طریق خط لوله ۵۶ اینچ هفتم سراسری، ۴۲ اینچ ارسنجان رفسنجان منشعب از خط چهارم سراسری و همچنین پالایشگاه گاز سرخون و قشم، پالایشگاه گاز هنگام و تاسیسات گورزین انجام می‌گیرد.

درحال حاضر بیش از ۲۰ نیروگاه و ۳۷ مورد صنایع از جمله پالایشگاه‌ها و صنایع فولادی معدنی در ۲۷ درصد از پهنه خاکی کشور در حوزه راهبری این منطقه انرژی پاک گاز را دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha