بیش از ۱۱۰ هزار مسافر و گردشگر از سرپل ذهاب دیدن کردند

قصرشیرین- ایرنا- بیش از ۱۱۰ هزار نفر مسافر، مهمان و گردشگر از ابتدای تعطیلات نوروز تا پایان روز دهم فروردین ماه از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی شهرستان سرپل ذهاب دیدن کردند.

فرماندار سرپل ذهاب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید بیش از ۱۱۰ هزارنفری مسافران و گردشگران از ابتدای نوروز تا پایان روز دهم فروردین ماه جاری، گفت: این تعداد مسافر از جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری و همچنین یادمان های جبهه و جنگ این شهرستان دیدن کرده اند.

«صدرالله بابلی» افزود: ۱۰ باب مدرسه در کنار اقامتگاه‌های بوم گردی شهرستان برای اسکان مهمانان و مسافران نوروزی تجهیز شده، ضمن اینکه شاهد حضور و اسکان مسافران در پارک ها و منازل مردم و همچنین مهمانسراهای ادارات شهرستان هستیم.

وی با اشاره به تقارن تعطیلات نوروزامسال با ماه رمضان از انجام تدابیر لازم برای پذیرایی از مهمانان و گردشگران نوروزی در این شهرستان با رعایت و حفظ شئونات این ماه مبارک خبر داد و افزود: دستگاه های اجرایی و خدمات رسان نیز اکنون در حال خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند.

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه گفت:در ایام تعطیلات نوروز تاکنون روزانه شاهد برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری همراه با جنگ شادی برای مردم بوده ایم که استقبال خوبی نیز از سوی مردم از این برنامه ها به عمل آمده است.

او ادامه داد: از شروع تعطیلات نوروزی تاکنون گروه های امداد و نجات آتش نشانی، پایگاه های فوریت پزشکی و جمعیت هلال احمر در خدمت گردشگران، مسافران نوروزی و راهیان نور نیز پای کار هستند و به طور یقین در روزهای پایانی تعطیلات نوروز نیز شاهد افزایش حجم مسافران و گردشگران به این منطقه هستیم.

بابلی اضافه کرد: شهرستان سرپل‌ذهاب از مناطق خوش آب و هوای استان کرمانشاه در این فصل است که دارای ۲۲۴ اثر تاریخی است که از این تعداد ۱۴۶ اثر آن به ثبت ملی رسیده و اطلاع رسانی لازم از طریق میراث فرهنگی برای معرفی مکان های تفریحی و باستانی شهرستان انجام شده است.

بقعه مطهر احمد ابن اسحاق قمی (ره)، آبشار پیران، آبشار خلیج فارس، زیارتگاه امامزاده عباس، سراب های گرم، قلعه شاهین و ماراب و آثار تاریخی آنو بانی نی، دکان داوود، زیج منیژه، طاق گرا، دشت ذهاب و یادمان های شهید شیرودی، شهدای بازی دراز و شهدای گمنام از مناطق دیدنی شهرستان سرپل ذهاب است.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha