۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۳۹
کد خبر: 85429986
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

طاق‌بستان در صدر مقصدهای گردشگری غرب کشور

۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۳۹
کد خبر: 85429986
طاق‌بستان در صدر مقصدهای گردشگری غرب کشور

کنگاور - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در خصوص پربازدیدترین اثر تاریخی غرب کشور گفت: مجموعه طاق بستان با بیش از ۶۲هزار بازدید کننده در صدر مقصدهای گردشگری غرب کشور قرار دارد.

«داریوش فرمانی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد:از ۲۴ فروردین تا پایان روز پنجشنبه ۹فروردین جمعا ۱۰۱هزار نفر از اماکن تاریخی دارای ورودی استان بازدید داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: بیشترین آمار بازدید از اماکن تاریخی دارای ورودی استان با بیش از ۶۲هزار و ۷۰۵ نفر مربوط به مجموعه فرهنگی تاریخی طاق‌بستان است‌.

او ادامه داد: پس از طاق‌بستان مجموعه جهانی بیستون با ۲۴هزار و ۶۱۵ نفر، تکیه معاون‌الملک با پنج هزارو۴۰۳ نفر، تکیه بیگلربیگی با پنج هزار و ۱۹ نفر و معبد آناهیتا با سه هزار و ۲۳۵ نفر بازدیدکننده در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

فرمانی گفت: طاق‌بستان بالاترین آمار بازدید را در بین آثار تاریخی غرب کشور طی این مدت به خود اختصاص داده‌ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه یادآورشد: همچنین در این مدت ۱۲۹ گردشگر خارجی از این پنج اثر و بنای تاریخی استان بازدید داشته‌اند.

به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، سه اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند باعث شده تا استان کرمانشاه در ایام نوروز هر سال به یکی از مقصدهای گردشگری مسافران تبدیل شود.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha