یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کردند

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: از روز ۲۴ اسفند که خدمات‌دهی به مسافران نوروزی در سطح استان آغاز شد تا پایان روز هشتم فروردین جمعا یک میلیون و ۲۴۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کرده‌اند.

«داریوش فرمانی» روز جمعه به ایرنا توضیح داد که بیشترین بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان طبق این آمار مربوط به جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، تفریحی، مذهبی، دست‌ساز، فرهنگی و موزه‌ها بوده است.

او ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۲۴هزار و ۶۱ مسافر نوروزی نیز در مراکز اقامتی مختلف استان اسکان پیدا کرده‌اند که بیشترین آمار اسکان مربوط به مراکز اقامتی غیررسمی، رسمی و اضطراری است.

فرمانی از اجرای یک هزار و ۱۴۸ فقره بازدید نظارتی نیز طی این مدت از تاسیسات گردشگری استان خبرداد و گفت: به دنبال این بازدیدها، برای ۶۵ واحد که خدمات مطلوب به مسافران و میهمانان نوروزی ارائه داده بودند، تشویق صادر شد.‌

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در خاتمه یادآورشد: برای واحدهای مختلف نیز ۱۷۵ فقره تذکر و ۲۴ فقره اخطار کتبی صادر و مجوز پنج دفتر خدمات مسافرتی نیز به دلیل تداوم تخلفات تعلیق شد.

به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، سه اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند باعث شده تا استان کرمانشاه در ایام نوروز هر سال به یکی از مقصدهای گردشگری مسافران تبدیل شود.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha