کلاهبرداری یک‌هزار میلیارد ریالی از ۶۰۰ مالباخته در ساری

ساری- ایرنا- رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری فعالیت هرمی طرح پانزی در ساری خبر داد و گفت: تا این لحظه تعداد شکات و مال باختگان بیش از ۶۰۰ نفر و مبلغ کلاهبرداری بالغ بر هزار میلیارد ریال بوده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس مازندران، علی قیصری روز شنبه اظهار کرد: سال‌هاست افرادی با اسامی مستعار تحت عنوان شرکت‌های سرمایه‌گذاری و یا هرمی با تبلیغات فریبنده در فضای واقعی و مجازی توانسته‌اند با وعده سودهای نجومی و تضمینی(فعالیت هرمی طرح پانزی) اقدام به کلاهبرداری از شهروندان به‌ویژه افراد ناآگاه می‌کنند که این امر چالش‌های عظیمی برای خانواده‌ها به‌خصوص قشر جوان جویایکار جامعه ایجاد کرده است.

وی افزود: در همین راستا برابر اخبار واصله افرادی در سطح شهرستان ساری با تبلیغ شرکتی با عنوان WDC اقدام به عضوگیری و کلاهبرداری به صورت هرمی از افراد زیادی کردند که با توجه به حساسیت، موضوع سریعاً در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران اظهار کرد: در تحقیقات میدانی کارآگاهان، ۲ لیدر شرکت مذکور با همکاری یکی دیگر از برادران خود ساکن در کشور آلمان با تبلیغ پلت فرم شرکت بازاریابی شبکه‌ای WDC در فضای مجازی با وعده معاملات ارز دیجیتال و پرداخت سودهای کلان با حداقل عضویت ۱۰۰ دلار اقدام به عضوگیری (برابر گزارش‌های بالغ بر ۶۰۰ نفر در سطح کشور) و در نهایت کلاهبرداری کردند که موضوع به مقام قضایی گزارش و دستورهای لازم در خصوص تحقیق، شناسایی و دستگیری متهمان اخذ شد.

کلاهبرداری یک‌هزار میلیارد ریالی از ۶۰۰ مالباخته در ساری

قیصری ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و اخبار واصله از منابع موثق مبنی بر احتمال متواری و فرار از کشور متهمان با توجه به انجام تحقیقات پلیسی و میدانی و همچنین اشرافیت اطلاعاتی بر محل سکونت، کارآگاهان این پلیس در یک اقدام ضربتی، آنها را شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: متهمان به پلیس آگاهی دلالت و در تحقیقات به عمل آمده سایر اعضای دخیل و تاثیرگذار شرکت شناسایی و با اخذ دستور قضایی سریعاً نسبت به دستگیر آنها اقدام که همگی به بزه انتسابی اعتراف و پرونده تکمیل و به همراه متهمان به دادسرا ارسال شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه متهمان با قرار مناسب روانه زندان شدند و پرونده با شناسایی شکات در حال رسیدگی در اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس است، خاطرنشان کرد: تا این لحظه بالغ بر ۳۰۰ فقره شکایت واصل و مبلغ بزه کلاهبرداری بالغ بر هزار میلیارد ریال بوده و برابر اخبار تعداد شکات و مال باختگان بیش از ۶۰۰ نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha