توسعه آموزش‎‌های حرفه‌ای برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید ضروری است

تبریز- ایرنا- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: توسعه آموزش‎‌های حرفه‌ای برای تحقق شعار سال و افزایش مشارکت مردم در جهش تولید ضروری است.

علیرضا منادی سفیدان، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: امسال با نامگذاری شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط رهبر معظم انقلاب، همه ما متعهد به اجرای برنامه‌ها و اقداماتی هستیم که این هدف مهم را محقق کند.

وی ادامه داد: به این منظور، از چندین جهت نیازمند رویکرد و راهبرد جدی هستیم، اولاً باید به تقویت زیرساخت‌های تولیدی و افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف اقتصادی اولویت دهیم.

منادی افزود: در مرحله دوم، با توجه به اهمیت مشارکت مردم در فرایند تولید، باید برنامه‌ها و طرح‌هایی را اجرا کنیم که از مشارکت فعال و خلاقانه مردم در اقتصاد کمک بگیرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در خانه ملت ادامه داد: سوم اینکه با توجه به نیاز به توسعه مهارت‌ها و آموزش فنی و حرفه‌ای، اقدامات قوی‌تری در زمینه آموزش و پژوهش نیاز است تا نیروی کار ماهر و با کیفیتی برای بخش‌های مختلف تولید فراهم شود.

منادی: هدف ما در کمیسیون آموزش نیز این است که برنامه‌های آموزشی و آگاهی‌بخشی را در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تولیدی اجرا کنیم تا مردم با فرصت‌ها و ابزارهای لازم برای شروع یا گسترش کسب و کار خود آشنا شوند.

وی یادآور شد: برای جلب مشارکت مردم در فرایند تولید، باید اقدامات گسترده‌ای انجام دهیم و شرایطی فراهم کنیم تا مردم به راحتی به فعالیت‌های تولیدی بپردازند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس اظهار کرد: این بسترها شامل ارائه تسهیلات مالی و مالیاتی، حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان کوچک و متوسط همچنین تسهیل در دسترسی به بازارهای داخلی و خارجی است.

وی اعلام کرد: هدف ما در کمیسیون آموزش نیز این است که برنامه‌های آموزشی و آگاهی‌بخشی را در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تولیدی اجرا کنیم تا مردم با فرصت‌ها و ابزارهای لازم برای شروع یا گسترش کسب و کار خود آشنا شوند.

منادی یادآور شد: این گونه اقدامات و سیاست‌ها، با همکاری و مشارکت فعال مردم، می‌تواند به دستیابی به هدف اصلی امسال، یعنی جهش تولید، کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha