۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85431340
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان مصرف ذخایر خونی زنجان ۱۲.۵ درصد افزایش یافت

۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۲
کد خبر: 85431340
میزان مصرف ذخایر خونی زنجان ۱۲.۵ درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: میزان مصرف فرآورده‌های خونی در استان طی اسفند ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه قبل ۱۲.۵ درصد افزایش یافت.

سیامک اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نخستین روز فروردین امسال میزان ذخایر برای هشت روز کفایت می کرد و در وضعیت ایده آل قرار داشتیم.

اسدی افزود: امسال تداخل ۲ مناسبت مهم عید نوروز و ماه رمضان که هر دو اثر کاهنده بر روی مراجعه کنندگان دارد،برای برخی این تصور را ایجاد کرده بود که ممکن است انتقال خون پاسخگوی درخواست ها نباشد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که ارتباط انتقال خون با جامعه اهداکنندگان و تجربه بی نظیر همکاران در مدیریت ذخایر به گونه ای است که با این عوامل دچار مشکل نمی شود.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان یادآور شد: در شرایط همه گیری کووید ۱۹ مردم برای بیرون آمدن از خانه محدودیت داشتند ولی یک مورد کمبود فراورده های خونی در استان گزارش نشد.

این مسوول با بیان اینکه فرآورده های خونی حکم داروهای حیاتی را برای بیماران دارد، ادامه داد: سازمان انتقال خون کوچکترین گرفتاری برای مردم و دولت در این سال ها نداشته و تمام تلاش خود را برای رفع نیاز کشور به کار گرفته است.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: امسال پنجاهمین سال تأسیس سازمان انتقال خون ایران است و اهدای خون ۱۰۰ درصد داوطلبانه بزرگترین میراث معنوی کشور و نماد ایثار و نوع دوستی مردم است که تبلور آن در شب‌های قدر ماه رمضان نمایان می شود.

وی از رسانه های استان، فعالان شبکه های مجازی و دستگاه های فرهنگی استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که برای حراست و مراقبت از این میراث معنوی، انتقال خون استان را همراهی کنند.

سالانه بیش از ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در این استان اهدا و در مراکز بیمارستانی استفاده می‌شود که بیش از ۶۲ درصد اهدا کنندگان خون به صورت مستمر به این کار اقدام می کنند.

۹۴ درصد اهدا کنندگان خون در استان زنجان را مردان و بقیه را زنان تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha