۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۰۰
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85432942
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید مرغ در همدان ۲ برابر نیاز این استان است

۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۰۰
کد خبر: 85432942
تولید مرغ در همدان ۲ برابر نیاز این استان است

همدان - ایرنا- معاون بهبود و تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان از تولید حدود ۲ برابری نیاز مرغ استان در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: جوجه‌ریزی سال گذشته در یک هزار و ۴۰۰ نوبت انجام شد.

به گزارش ایرنا، علی دولو روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال ۱۴۰۱، ۲۶ میلیون قطعه و در سال گذشته ۳۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان همدان انجام شد.

این مسوول همچنین با بیان اینکه تولید گوشت مرغ در استان همدان با این روند جوجه‌ریزی رشد چشمگیری داشته است،افزود: طی نیمه دوم سال جاری پیش علاوه بر تامین نیاز استان بخشی از نیاز استان‌های دیگر نیز از طریق مرغداری های استان تامین شده است.

معاون بهبود و تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، یادآور شد: به صورت میانگین روزانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن مرغ در استان مصرف می‌شود در حالی که در بازه ذکر شده روزانه به طور متوسط ۲۰۰ تن مرغ تولید شده است.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا یازده فروردین یک میلیون و ۲۴۰ هزار قطعه در ۴۲ واحد مرغداری جوجه‌ریزی انجام شده است،اضافه کرد: در ایام پایانی سال و در تعطیلات نوروز امسال بیش از نیاز بازار مرغ در دسترس مردم وجود داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha