۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85497131
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مرغ مازاد همدان به کشورهای همسایه صادر می‌شود

۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۱
کد خبر: 85497131
مرغ مازاد همدان به کشورهای همسایه صادر می‌شود

همدان - ایرنا- مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: عراق، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس مقصد صادرات مرغ همدان خواهند بود.

به گزارش ایرنا، میثم پورطلوعی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه رکورد جوجه‌ریزی در همدان برای بار دوم شکست، افزود: با جوجه ریزی چهار میلیون و ۵۴۳ هزار قطعه ای در اردیبهشت سال جاری و رکورد زنی برای بار دوم در استان انجام شد.

وی یادآور شد: در دی ماه سال گذشته نیز ۴ میلیون و ۴۸ هزار و ۴۳۰ قطعه جوجه‌ریزی انجام شد که این میزان هم رکورد شکنی در استان بود.

مدیر امور طیو و پرورش زنبور عسل جهاد کشاورزی استان همدان خاطر نشان کرد: طی دو ماه نخست سال جاری حدود هشت میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان در ۲۸۲ واحد مرغداری انجام شده است.

مدیر امور طیور و پرورش زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تصریح کرد: این میزان جوجه‌ریزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۶ درصدی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه جوجه‌ریزی در استان همدان طی سال جاری ، ۳۲ درصد نسبت به برنامه ابلاغی رشد داشته است،تصریح کرد: با توجه به شعار سال، جهش تولید در تولید مرغ و جوجه‌ریزی در استان مشهود است.

پورطلوعی در ادامه خاطرنشان کرد: ۳۵۰ تن مرغ منجمد طی دو ماه نخست امسال به منظور حمایت از مرغداران و تامین ذخایر استراتژیک استان تحویل شرکت پشتیبانی امور دام شده همچنین فرصتی برای صادرات مرغ همدان ضمن تأمین بازار استان ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha