۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85432954
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۳ هزار گردشگر از بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی بازدید کردند

تایباد- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد گفت: ۱۳ هزار و ۴۵۰ گردشگر از ۲۵ اسفند ماه پارسال تا ۱۳ فروردین ماه امسال از بناهای تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

نظام الدین کارگزار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازدید این تعداد مسافر و گردشگر از آثار تاریخی خطه مرزی تایباد نسبت به مدت زمان تعطیلات نوروزی سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین بازدیدهای انجام شده از «مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، میل کرات، رباط عباس آباد و مزار شاهزاده قاسم» بوده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد اظهار کرد: همچنین طی بازه زمانی ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه امسال، ۴۲ هزار و ۹۴۴ مسافر ایرانی و خارجی در مرز رسمی دوغارون رفت و آمد کرده اند.

وی به رفت و آمد مسافران ایرانی در ۱۹ روز گذشته به گذرگاه دوغارون اشاره کرد و گفت: در ۱۹ روز گذشته هزار و ۸۹۸ مسافر ایرانی وارد ۲ کشور ایران و افغانستان شده اند.

کارگزار بیان کرد: همچنین در همین بازه زمانی ۴۱ هزار و ۴۶ مسافر خارجی از طریق معبر زمینی دوغارون وارد ایران و افغانستان شده اند.

سالانه افزون بر یک میلیون نفر مسافر به صورت قانونی از طریق مرز رسمی دوغارون وارد ۲ کشور ایران و افغانستان می شوند.
شهرستان تایباد ۷۲ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران و یک اثر ثبت شده جهانی دارد، این شهرستان ۱۴۵ هزار نفری در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha