۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۵۶
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85428904
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۲۷ هزار مسافر در مرز دوغارون خراسان رضوی رفت و آمد کردند

تایباد- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد گفت: ۲۷ هزار و ۳۸۷ مسافر ایرانی و خارجی از ۲۵ اسفند ماه پارسال تا هفتم فروردین ماه امسال در مرز دوغارون رفت و آمد کردند.

نظام الدین کارگزار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد مسافر که به صورت قانونی در دوغارون تردد داشته اند، ۱۴ هزار و ۸۹۹ مسافر ایرانی و خارجی از گذرگاه مرزی دوغارون به سمت افغانستان خارج شده اند.

وی ادامه داد: همچنین طی ۱۲ روز گذشته ۱۲ هزار و ۴۸۸ مسافر ایرانی و افغانستانی از طریق معبر دوغارون وارد ایران شده اند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد به بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از بناهای تاریخی این شهرستان اشاره کرد و گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تاکنون هفت هزار و ۳۲۵ مسافر و گردشگر نوروزی از آثار تاریخی، مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، میل کرات، رباط عباس آباد و مزار شاهزاده قاسم دیدن کرده اند.

کارگزار افزود: بازدید از بناها و آثار تاریخی تایباد امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین امسال اقامت مسافران نوروزی در تایباد به نسبت تعطیلات نوروزی سال گذشته ۶۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

سالانه افزون بر یک میلیون مسافر به صورت قانونی از طریق مرز رسمی دوغارون وارد ۲ کشور ایران و افغانستان می شوند.

شهرستان تایباد ۷۲ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران و یک اثر ثبت شده جهانی دارد، این شهرستان ۱۴۵ هزار نفری در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha