۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85434367
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۱۵ هزار تن نهاده دامی بین عشایر شیروان توزیع شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان گفت: ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن نهاده جو، کنسانتره و سبوس سال گذشته بین عشایر این شهرستان خراسان شمالی توزیع شد.

قاسم رضایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: از این میزان؛ سه هزار و ۵۰۰ تن نهاده مدت دار ۶ ماهه با قیمت هر کیلویی ۱۰۳ هزار ریال بین عشایر توزیع شد.

وی افزود: عرضه مدت دار نهاده دامی، اقدام حمایتی دولت برای عشایر است تا در شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی ها، مشکلات تولید گوشت قرمز عشایر به حداقل برسد.

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان گفت: عشایر این شهرستان با ثبت نام در سامانه بازارگاه نسبت به دریافت نهاده مدت دار برای حمایت از تولید و استفاده دام سبک اقدام کردند و این میزان نهاده دامی بین ۲ هزار خانوار عشایری برای استفاده ۲۸۰ هزار راس دام سبک توزیع شد.

وی بیان کرد: عشایر با ثبت نام در این سامانه، نهاده مدت دار دریافت می کنند و چهار ماه بعد از دریافت نهاده، بهای آن را پرداخت می کنند و یا در قبال آن، گوشت تحویل دولت می دهند.

به گفته وی عشایر این شهرستان سال گذشته، چهار هزار تن گوشت قرمز تولید کردند.

خراسان شمالی ۶ هزار و ۲۵۰ خانوار عشایری با حدود ۳۰ هزار جمعیت دارد و این قشر ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد از صنایع دستی استان را تولید و تامین می کنند.

در این استان یک میلیون و ۹۷۰ هزار راس دام سبک وجود دارد که شامل یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۵۳۰ راس گوسفند و بره و مابقی بز و بزغاله است و همچنین این استان دارای ۸۲ هزار راس دام سنگین است که ۷۹ هزار و ۷۵۸ راس گاو و گوساله و ۲ هزار و ۴۹۱ نفر شتر دارد.

شیروان بعنوان قطب عشایر استان دارای ۱۵ هزار نفر جمعیت عشایری با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه که ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha