۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85434403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده در تایباد خراسان رضوی افزایش یافت

تایباد- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب تایباد گفت: سال گذشته در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها ۴۹ زندانی جرایم غیرعمد در این شهرستان آزاد شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

جعفر صدیقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای آزادی این تعداد زندانی، ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی ستاد دیه استان خراسان رضوی پرداخت شد، هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انجمن حمایت از زندانیان تایباد و خیرین کمک کردند و ۷۰ میلیارد ریال هم از طرف شاکیان پرونده های قضایی بخشیده شد.

وی اضافه کرد: از تعداد زندانی آزاد شده سال گذشته برای ۱۸ مجرم غیرعمد که در مجموع ۴۱ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال بدهی داشتند در قالب طرح نذر هشتم ۳۱ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال از سوی شاکیان تخفیف داده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تایباد گفت: هم اکنون۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان تایباد به سر می برند که ۱۰۰ میلیارد ریال بدهی دارند می توان با جلب رضایت شاکیان پرونده هایشان و پرداخت ۵۰ میلیارد ریال این تعداد زندانی را در جشن گلریزانی که روزهای پایانی ماه مبارک رمضان در این شهرستان برگزار می شود، آزاد کرد.

صدیقی از تلاش مجموعه مددکاری شهرستان تایباد برای جلب رضایت اولیای دم در پرونده سه زندانی متهم به قتل خبر داد و افزود: سال گذشته با اقدامات تامینی و تربیتی، سه خانواده تایبادی ضمن گذشت از اجرای حکم قصاص رضایت خود را برای آزادی زندانی اعلام کردند.

وی اضافه کرد: سال گذشته در کمیته صلح و سازش تایباد رسیدگی به ۱۲۵ پرونده قضایی به پایان رسید و منجر به رضایت طرفین شد.

انجمن حمایت از زندانیان تایباد ۵۰۰ خانوار با بیش از ۲ هزار نفر را تحت پوشش برنامه های حمایتی خود قرار داده است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha