۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85434629
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فناوری و نیروی متخصص زیرساخت های جهش تولید است 

بروجرد - ایرنا - رییس دانشگاه آیت الله بروجردی با تاکید بر مشارکت و تلاش در راستای تحقق شعار سال گفت: تجهیزات و فناوری در کنار نیروی متخصص و متعهد از مهمترین زیرساخت هایی جهش تولید به شمار می روند.

به گزارش ایرنا، احمدرضا مظاهری در دیدار نوروزی با اعضای هیأت علمی و یاوران علمی دانشگاه آیت الله بروجردی اظهار داشت: جهش تولید زیرساخت هایی نیاز دارد که از جمله آنها می توان به تجهیزات و فناوری اشاره کرد؛ دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان باید در این بخش نقش مهمی دارند ، زیرساخت مهم دیگر در جهش تولید وجود نیروی متخصص و متعهد است که دانشگاه ها با تربیت نیروی متخصص کارآمد و دغدغه‌مند می توانند سهم بسزایی داشته باشند.

وی افزود: این امیدواری وجود دارد که در سال جاری با همت و تلاش و با روحیه مضاعف و تلاش چشمگیر در مسیر خدمت‌رسانی و تحقق شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم در راستای منویات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، گام‌های موثری برداشته شود.

مظاهری ، دیگر راهکار جهش تولید را حمایت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برشمرد و افزود: این امر با مشارکت آحاد مردم صورت می‌گیرد. در سال پیشین دانشگاه‌ آیت الله العظمی بروجردی(ره) اقدامات و برنامه‌های متنوعی برای توسعه تعامل و همکاری با جامعه و صنعت و ارتقا فرهنگ دانش‌بنیان به اجرا گذاشت و در این مسیر گام برداشت.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه در سطح شهرستان بروجرد جهت آموزش نیروی متخصص و مجرب و آماده‌سازی جهت ورود به بازار کار، راه‌اندازی مرکز رشد شهرستان بروجرد بین دانشگاه و پارک علم و فناوری استان لرستان جهت حمایت و گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه و راه‌اندازی مرکز کاریابی تخصصی از جمله این اقدامات بودند.

وی ضمن دعوت از اعضای هیأت علمی و جامعه دانشگاهی جهت حضور در مرکز رشد دانشگاه و کمک به ایجاد هسته‌ها و شرکت‌های فناور و تبدیل آن به شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار داشت: با این رویکرد، می توان بیش از پیش در مسیر تحقق شعار سال حرکت کرد.

رییس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی، گردشگری و معادن غنی استان لرستان و به ویژه شهرستان بروجرد بیان کرد: با توجه به ماموریت دانشگاه در راستای تاثیر گذاری در منطقه و استان این دانشگاه تمام تلاش خود در راستای حمایت فنی و فکری از صنایع استان را به کار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha