۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85312890
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پژوهش مهم‌ترین راه پیشرفت علم و فناوری است

بروجرد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: مهمترین و تنها راه پیشرفت، علم و فناوری تحقیق و پژوهش است که اینها از مسیر دانشگاه میسر می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش عالی که با حضور مدیران استانی و شهرستان بروجرد در محل دانشگاه آیت الله بروجردی برگزار شد، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی دانشگاه‌ها را متحول کرد و این تعامل همچنان باید برای توسعه و پیشرفت کشور وجود داشته باشد.

وی با مهم بیان کردن جلساتی که با حضور مدیران علمی و اجرایی برگزار می شود، افزود: این هماهنگی ها می تواند رسیدن به اهداف و سعادت حقیقی را عملیاتی کند.
نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: اهداف الهی همواره باید سرلوحه کار باشد، در غیر این صورت بداخلاقی و بدزبانی و زشت گویی رواج می یابد که این به دور از بصیرت است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با تاکید بر رواج نقد منصفانه اضافه کرد: انتقاد و نقد منصفانه همراه با پیشنهاد و ارائه راه حل راهگشا است ولی چنانچه با دروغ، تهمت و افترا همراه باشد دیگر دعوت به سوی خدا نیست و فراخوانی برای خواسته های شخصی است.

وی با بیان اینکه تظاهر و ریا در کارهایمان نباید وجود داشته باشد، ادامه داد: همه با اخلاص در رسیدن به اهداف مشترک اعضای یک پیکریم که به سوی هدف عالی حرکت می کنیم و در هماهنگی با هم می توان به اهداف کلان رسید.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه فرصت آزمون و خطا نداریم، یادآور شد: با هماهنگی و برگزاری جلساتی برای افزایش همکاری و تعامل بیشتر می توان به پیشرفت در حل مشکلات رسید.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی گفت: در دوران دفاع مقدس نهایت همکاری وجود داشت و خلوصی از امام(ره) به اقشار مختلف جامعه سرریز شده بود، امروز هم همانگونه است و دانشجویان و جوانان اگر جلوتر نباشند، عقب تر هم نیستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه، دانشجو، استاد و معلم واژگانی مقدس هستند و جایگاه والایی دارند، افزود: دانشگاه خدمات ارزنده ای به نظام و مردم ارائه داده و هر پیشرفتی از دانشگاه آغاز شده است و قطار سارندگی نظام جمهوری اسلامی بی وقفه حرکت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اساتید در این جهت پیشرو و پیشقدم بوده اند، اظهار کرد: این مسیر نباید متوقف شود بلکه باید هر چه زمان می گذرد، بر سرعتش افزوده شود.

وی بیان کرد: دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ارتقای فرهنگ وظیفه مهمی دارند این دفاتر خدمات خوبی ارائه داده اند که این خدمات محصول حوزه و روحانیت و علم آموزی دانشگاه در سایه حرکت در مسیر درست بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه، تعلیم و تربیت در کنار تزکیه و اخلاق مسئله اصلی است، ادامه داد: دشمنان به دنبال ضعیف کردن این مسئله مهم هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha