۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۵۲
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85434951
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیست و ششمین سالگرد زنده یاد سیروس قایقران در انزلی برگزار شد

رشت- ایرنا - بیست و ششمین سالگرد درگذشت سیروس قایقران کاپیتان اسبق تیم ملی و باشگاه ملوان شامگاه پنجشنبه در مسجد حسینیه شهدای کلویر بر روی مزار قایقران و فرزندش راستین با حضور جمع کثیری از مردم این شهرستان، پیشکسوتان فوتبال و مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم انزلی در مراسم بیست و ششمین سالگرد درگذشت زنده یاد سیروس قایقران گفت: از قایقران خاطرات بسیاری نقل شده است اما او جدا از یک فوتبالیست خوب، در بیرون از زمین فوتبال اخلاق مدار بود و به خاطر شخصیت بارز و برجسته ای که داشت در قلب های مردم جای گرفت بطوریکه اکنون بعد از گذشت ۲۶ سال مردم یاد و خاطره او را همچنان پرشور گرامی می دارند.

احمد دنیامالی ادامه داد: سیروس را نه فقط در انزلی و گیلان بلکه در سطح ملی به مرام و معرفت می شناسند و این برای مردم این شهر و استان گیلان مایه افتخار است.

ریس هیات فوتبال بندرانزلی نیز در این مراسم اظهار کرد: سیروس فقط یک بازیکن فوتبال نبود بلکه با ویژگی‌های اخلاقی و منش پهلوانی اش به الگویی برای جوانان این شهر و دیار تبدیل شد لذا ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت این فوتبالبست برجسته سعی دارد مراسم گرامیداشت یاد و خاطره قایقران را هر ساله با شکوه بیشتر برگزار کند.

محمود رمضانی پور تشکیل این گردهمایی‌ها و دید و بازدیدها را فرصتی برای در کنار هم قرار گرفتن دوستداران فوتبال و تیم ملوان اعلام کرد و افزود: این دور همی ها موجب می شود مشکلات و مسائل فوتبال در جمعی دوستانه مطرح و برای رفع آن چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به کسب نتایج خوب تیم ملوان در مسابقات این فصل گفت: حال تیم ملوان که خوب باشد حال همه ما خوب است، طی این سال ها بسیاری برای ملوان زحمت کشیدند و تلاش هیئت فوتبال کمک گرفتن از همه دوستداران این تیم برای حل مشکلاتی نظیر تکمیل استادیوم ورزشی سیروس قایقران است، ساختن استادیومی با ظرفیت پنج هزار نفر جوابگوی نیاز شهرستان نیست، برای تکمیل زیرساخت‌های فوتبال در این شهر باید استادیومی حداقل ۳۰ هزار نفری در نقطه مناسبی از شهر احداث شود.

رمضانی پور تصریح کرد: هنگام برگزاری بازی تیم ملوان در این شهر سه مدرسه جنب استادیوم تعطیل می‌شود و این در شان مردم این شهرستان نیست، بندر انزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت توان و پتانسیل لازم را دارد که استادیوم بزرگتری داشته باشد.

سیروس قایقران متولد اول بهمن سال ۱۳۴٠ در محله کلیور بندرانزلی بود و ۱۸ فروردین سال ۱۳۷۷ در حالی که به همراه پسر هشت ساله اش راستین با خودروی رنو عازم تهران بود در تصادف با کامیون در جاده رشت - قزوین در محدوده امامزاده هاشم درگذشت.

زنده‌یاد قایقران سال ۱۳۶۳ به تیم ملی فوتبال دعوت شد و در ۳٠ دی همان سال نخستین بازی ملی خود را مقابل تیم ملی یوگسلاوی سابق انجام داد.

سیروس قایقران نخستین بار در سال ۱۳۶۷ مقابل تیم ملی قطر بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو بست. وی در دوران بازیگری عضو تیم‌های ملوان بندرانزلی، استقلال بندرانزلی، اتحاد قطر و کشاورز تهران بود.

قهرمانی با تیم ملوان در جام حذفی کشور سال ۱۳۶۹، مقام دوم لیگ قدس با تیم منتخب گیلان سال ۱۳۶۶، مقام سومی در جام ملت‌های آسیا با تیم ملی ایران سال ۱۳۶۷ و کسب عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی پکن در سال ۱۳۶۹ از افتخارات سیروس قایقران است.

وی سال ۱۳۷۲ به عنوان سرمربی با تیم کشاورز تهران عنوان سوم لیگ دسته اول فوتبال کشور را به دست آورد. سیروس قایقران سابقه سرمربیگری در تیم فوتبال مسعود هرمزگان را هم در کارنامه داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha