روز قدس صدای مردم فلسطین را به جهانیان می‌رساند

تهران-ایرنا- کارشناس مسائل منطقه گفت: روز قدس می‌تواند صدای مردم فلسطین به جهانیان باشد و امیدواریم که رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی با تمام ظرفیتی که دارند در راستای انعکاس مظلومیت مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری گام‌های مهمی بردارند.

میرقاسم مومنی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص اهمیت برگزاری روز جهانی قدس امسال با توجه به تحولات منطقه‌ای و تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه که محکومیت جهانی را در پی داشت، اظهار داشت: روز جهانی قدس نمادی از همبستگی جهانی در راستای مبارزه با ظالم که همان رژیم صهیونیستی و مظلوم که همان مردم فلسطین باشد به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه ابتکار امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس یادآوری نسبت به اهمیت مسئله اول جهان اسلام که همان فلسطین است، گفت: با برگزاری روز جهانی قدس در کشورهای مختلف اهمیت احقاق حقوق ملت فلسطین برای مدافعین حقوق بشر، مجامع جهانی و البته دولت‌ها و ملت‌ها یادآوری می‌شود.

این کارشناس مسائل منطقه افزود: عملیات طوفان‌الاقصی در ۷ اکتبر در واقع پاسخی بود به اشغالگری ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و باید نسبت به تحلیل این موضوع از این زاویه نگاه کرد که ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت آن، صرفاً پاسخی به سیاست‌های متجاوزانه رژیم صهیونیستی در این مدت داده‌اند.

مومنی تصریح کرد: امسال روز جهانی قدس همانطور که رهبری انقلاب هم تاکید کردند در کشورهای مختلف جهان اعم از اسلامی و غیر اسلامی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد. روز جهانی قدس فرصت مناسبی است تا افکار عمومی جهان بیش از پیش نسبت به سیاست‌های متجاوزانه رژیم صهیونیستی ظلمی که در این مدت در حق مردم و فلسطین روا داشته‌اند آگاهی پیدا کنند.

وی بیان کرد: روز قدس می‌تواند صدای مردم فلسطین به جهانیان باشد و امیدواریم که رسانه‌های منطقه‌ای و جهانی با تمام توان و ظرفیتی که دارند در راستای انعکاس مظلومیت مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری گام‌های موثر و مهمی بردارند.

این کارشناس مسائل منطقه عنوان کرد: علی‌رغم ادعای رژیم صهیونیستی، آنها در این مدت شکست سنگین امنیتی و نظامی از مقاومت فلسطین دریافت کردند و موفق به تحقق اهداف اعلامی خود نشدند.

مومنی در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد من روز جهانی قدس امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد و می‌تواند نقش مهمی در یادآوری به جامعه جهانی جهت احقاق حقوق ملت فلسطین و تلاش برای توقف هرچه سریع‌تر جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha