کنعانی: امروز ملت‌های دنیا بیش از هر زمان دیگری در کنار مردم فلسطین هستند

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه در حاشیه راهپیمایی روز قدس گفت: امروز ملت‌های دنیا بیش از هر زمان دیگری در کنار مردم فلسطین هستند؛ این امر نشان دهنده این است که ما به نقطه روشنی نسبت به مساله فلسطین رسیده‌ایم و آزادی فلسطین دور از دسترس نیست.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا؛ ناصر کنعانی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، امروز (جمعه) همگام با آحاد ملت بزرگ ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت.

کنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همانطور که پیش‌بینی می‌شد روز قدس متفاوتی شکل گرفت و شاهد خروش بی‌سابقه ملت مسلمان و مردم روزه دار ایران هستیم.

وی گفت: تجمعات و راهپیمایی‌ها در کشورهای اسلامی و غیراسلامی نشان دهنده این است که خوشبختانه امروز نگاه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه مساله فلسطین مساله اول جهان اسلام و بلکه مساله اول جهان است تبدیل به یک واقعیت شده است.

کنعانی خاطرنشان کرد: حقوقی که ۷۵ سال قبل از ملت فلسطین با اشغال سرزمین آنها ضایع شده است بیش از پیش محل توجه ملت‌های دنیاست و مساله فلسطین جز با انتقال حقوق کامل ملت فلسطین به این ملت و جز با رعایت همه حقوق و موازین بین‌المللی که دنیا به آن اعتراف دارد حل و فصل نخواهد شد. ملت فلسطین نشان داده است که ذره‌ای از حقوق مسلم خود کوتاه نخواهد آمد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود:‌ امروز ملت‌های دنیا بیش از هر زمان دیگری در کنار ملت فلسطین هستند. این امر نشان دهنده این است که ما به نقطه روشنی نسبت به مساله فلسطین رسیده‌ایم و آزادی فلسطین دور از دسترس نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha