۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۲۳:۲۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85436013
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گردهمایی روز جهانی قدس با حضور مقامات ارشد دولت ایالتی در کراچی پاکستان برگزار شد

اسلام‌آباد- ایرنا- گردهمایی باشکوه روز جهانی قدس به میزبانی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کراچی و با حضور مقامات بلندپایه دولت ایالت سِند، رهبران احزاب سیاسی، نخبگان دینی و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش جمعه شب خبرنگار ایرنا، مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس و ضیافت افطار به میزبانی حسن نوریان سرکنسول ایران در شهر کراچی برگزار و سید مراد علی شاه سروزیر ایالت سِند، محمد کامران تسوری استاندار ایالت و حافظ نعیم الرحمان رهبر جدید حزب جماعت اسلامی پاکستان به عنوان مهمانان برجسته در این گردهمایی حضور یافتند.

سرکنسول‌ها و دیپلمات‌های ارشد ترکیه، چین، روسیه، اندونزی، قطر، عمان، مالزی، ویتنام، تایلند، کویت، سریلانکا و اصحاب رسانه نیز در مراسم روز جهانی قدس شرکت کردند.

گردهمایی روز جهانی قدس با حضور مقامات ارشد دولت ایالتی در کراچی پاکستان برگزار شد

نوریان سرکنسول ایران در کراچی در سخنانی، گفت: حضرت امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای دفاع از انسانیت، آزادی فلسطین و محکومیت جنایات رژیم غاصب اسرائیل به نام روز قدس نامگذاری کردند.

وی افزود: طی ۲۰۰ روز گذشته و در ادامه جنایات هولناک صهیونیست‌ها بیش از ۳۰ هزار نفر در غزه به شهادت رسیده و مساجد، بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های غزه نابود شده است.

سرکنسول کشورمان تاکید کرد که امروز مساله فلسطین به مهمترین مساله جهان اسلام بلکه بشریت تبدیل شدہ است.

وی حمله اخیر رژیم ناپاک صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق را نقض قوانین بین المللی دانست و افزود: اسرائیل بابت این اقدام وحشیانه پاسخ متناسب و پشیمان کننده‌ای دریافت خواهد کرد.

شماری از چهره‌های برجسته سیاسی و مذهبی پاکستان نیز در این مراسم سخنرانی و ضمن محکومیت جنایات نظامیان صهیونیستی در غزه تاکید کردند که جهان اسلام هرگز گرفتار توطئه دشمنان برای سازش با رژیم جعلی اسرائیل نخواهد شد.

گردهمایی روز جهانی قدس با حضور مقامات ارشد دولت ایالتی در کراچی پاکستان برگزار شد

امروز جمعه‌ ۱۷ فروردین مصادف با ۲۵ ماه رمضان و همزمان با روز جهانی قدس، مردم مسلمان پاکستان همگام با ملت‌های جهان در سراسر این کشور، همراه و همصدا، فریاد «مرگ بر اسرائیل» سر داده و بار دیگر حمایت خود را از مردم فلسطین و آرمان‌های آنان اعلام کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha