۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85436250
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نگین سبز پیکر شهید میان حلقه شهر + فیلم

۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸
کد خبر: 85436250
نگین سبز پیکر شهید میان حلقه شهر + فیلم

بروجرد - ایرنا - شهر در قامت انتظار ایستاده تا پیکر شهید مدافع راه قدس را در آغوش گیرد، جوان خوش قلبی که دوستان صمیمی انگشت شمارش خوب می دانند او امروز به آرزوی دیرینه خود رسیده و در آرامگاه ابدی خود در جوار شهدایی که بارها آرزوی ملحق شدن به آنها را داشته آرام گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کوچه و خیابان‌های شهر در تکاپوی استقبال از مهمانی بود که همواره آرزویش شهادت بود، غروب های پنجشنبه و جمعه راهی گلزار شهدای شهر می شد و زمزمه ها می کرد با شهدایی که آرزویش رسیدن به آنها بود، آرام و متین قدم بر می‌داشت در لابه لای سنگ مزار شهدای گلزار و اگر سنگ قبری رنگ پریدگی داشت آن را رنگ می کرد و آنها را که غبار بر آنها نشسته بود، می شست.

در روزهایی هم راهی تپه شهدای گمنام شهر می شد و نجواهای دلتنگی اش را با آنها در میان می گذاشت، همیشه روی دیگر درس ایثار شهدای این سرزمین مادرانی هستند، که داغ فرزندان شهید خود را بر دل دارند، کسی یارای وصف رنج جانکاه مادران شهید را ندارد اما آنان خود به احترام آرمان های بزرگ فرزندان خود، این رنج را تحمل می کنند این صبر و خویشتن داری را می توان در کلام قاطع مادر شهید روزبهانی هم دید آنجا که می گوید: فرزندم به آرزویش که شهادت بود، رسیده است.

مادر شهید روزبهانی می گوید: بارها و بارها از من می خواست که برای شهید شدنش دعا کنم، گاه گلایه می کردم که مامان! هیچ فکر دل من و پدرت را نمی کنی که اینطور می گویی؟! مامان تو فقط یکساله که ازدواج کردی و عباس می گفت که مادر ! تو که می دانی هدف من در زندگی چیه؟! پس برام دعا کن!

علی خادم مولا یکی از دوستان نزدیک و صمیمی شهید عباس صالحی روزبهانی در حالی که بغض راه گلویش را بسته و صدایش لرزان شده است، می گوید: وقتی دلتنگ می‌شد به گلزار شهدای شهر می رفتیم، یکبار که بر مزار شهید گمنام بودیم گفت: کاش من هم شهید شوم، دوست دارم در بلندی های جولان و در جنگ با صهیونیست ها به این آرزویم برسم.

امروز اما شهر یکپارچه تصویر شهید عباس صالحی روزبهانی شده است، مردم از ساعاتی قبل تر از آغاز رسمی مراسم استقبال خود را به محل برگزاری مراسم رسانده و به انتظار مانده اند. ازدحام و حضور گسترده مردم نشان دهنده تعلق خاطری است که به سرزمین و خاک خود دارند و هزاران بار خود را قدردان رشادت ها و از خودگذشتگی جوانانی می دانند که از جان خود گذشته‌اند تا این سرزمین جاودانه بماند.

پیکر مطهر شهید عباس صالحی روزبهانی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه روز شنبه در مراسمی باشکوه در گلزار شهدای بروجرد به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم تشییع این شهید والامقام با نوحه خوانی، سینه زنی و تلاوت قران کریم همراه با خیل عظیم و پرشور جمعیت از میدا قیام بروجرد به سمت گلزار شهدای این شهر انجام شد . شب گذشته نیز آیین استقبال، وداع و شبی با شهید در حسینیه ثارالله بوجرد با حضور اقشار مختلف شهرستان بروجرد برگزارشد .

شهید عباس صالحی روزبهانی ۱۳ فروردین ماه جاری در حمله جنایتکارانه جنگده های رژیم غاصب صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به همراه ۶ تن از کارکنان کنسولگری و مستشار نظامی کشورمان به شهادت رسید، شهید صالحی روزبهانی ۲۴ ساله، متاهل و اهل بروجرد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha