۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85436282
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ویزیت رایگان سه هزار نمازگزار ساکن مناطق کم‌برخوردار گلستان
عکس آرشیو است

گنبدکاووس- ایرنا- رییس بسیج جامعه پزشکی گلستان گفت: سه هزار و ۱۰۰ نمازگزار ساکن مناطق کم‌برخوردار استان از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون از خدمات تیم‌های پزشکی حاضر در مساجد این مناطق بهره‌مند شدند.

حجت‌الله یامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد از ابتدای ماه مبارک رمضان توسط گروه‌های جهادی شهید رهنمون سازمان بسیج جامعه پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان آغاز شد و تیم‌های پزشکی شامل پزشک عمومی و متخصص و مشاور با حضور در مساجد مناطق کم برخوردار به حاضران خدمات عمومی و تخصصی ارائه می‌دهند.

رییس بسیج جامعه پزشکی گلستان ادامه داد: ویزیت پزشک عمومی و پزشکان متخصص عفونی، آسم و آلرژی، اعصاب و روان، دندانپزشکی عمومی و تخصصی، طب ایرانی اسلامی، بینایی سنجی، مشاوره روان پزشکی، آموزش بهداشت و غربالگری فشار خون در این طرح به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

یامی گفت: با تلاش گروه‌های جهادی اجرای طرح از عدد ۳۰ مسجد عبور کرده و تاکنون سه هزار و ۱۰۰ نفر در ۳۸ مسجد استان گلستان از خدمات رایگان بهداشتی و درمانی بهره گرفتند.

وی افزود: تلاش داریم گروه‌های جهادی جامعه پزشکی در شب‌های باقی مانده تا پایان ماه مبارک رمضان در بیش از ۱۰ مسجد دیگر در مناطق کم برخوردار استان برای خدمات رسانی حضور یابند.

به گزارش ایرنا، زدودن رنج و غم بیماری از چهره و جسم ساکنان مناطق کم برخوردار گلستان از سوی پزشکان گروه‌های جهادی، گامی برای جبران کمبودها و محرومیت‌های درمانی به‌جای مانده از سال‌های گذشته است که لبخند رضایت را بر لب ساکنان روستاهای دورافتاده نشانده و قلب مردم این مناطق را گرمای دوباره می‌بخشد.

به اعتقاد کارشناسان حوزه بهداشت و درمان، شرایط کمبود پزشکان متخصص و فوق تخصص در مراکز دولتی و هزینه بالای مراجعه به مراکز بخش خصوصی باعث شده تا برخی ساکنان مناطق کم برخوردار به توصیه‌های درمانی پزشکان عمومی اکتفا کرده و در صورت تشدید بیماری پیگیر درمان تخصصی نشوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha