حمله اسرائیل به نمازگزاران «مسجدالاقصی» نقض آشکار قوانین بین‌المللی است

تهران - ایرنا - سازمان همکاری اسلامی حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران مسجدالاقصی را که پس از دستگیری شمار زیادی از معتکفین مراسم شب قدر انجام شد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در جلوگیری از ورود هزاران نمازگزار فلسطینی به مسجدالاقصی و حمله به آنها با گاز سمی و اشک آور در صحن های این مسجد را که منجر به مجروح شدن و دستگیری صدها نفر از نمازگزاران شد، محکوم و تاکید کرد که این اقدامات نقض آشکار تمام آئین نامه ها و قوانین بین المللی و ارزش های انسانی است.

سازمان همکاری اسلامی با تاکید بر ضرورت حفظ جایگاه تاریخی و حقوقی مسجدالاقصی، از جامعه بین‌المللی خواست تا مسئولیت‌های خود را در قبال الزام رژیم اسرائیل به توقف تمام اقداماتش در نقض مکرر آزادی عبادت و هتک حرمت اماکن مقدس در قدس اشغالی را بپذیرد.

این سازمان بار دیگر خواستار اجرای قطعنامه های سازمان ملل در خصوص توقف حملات مستمر رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین و تضمین ورود کمک های بشردوستانه به تمام نقاط نوار غزه شد.

به رغم اینکه رژیم صهیونیستی، قدس اشغالی را به پادگان نظامی تبدیل کرده، جمعه شب بیش از ۲۰۰ هزار نمازگزار توانستند مراسم احیای شب قدر را در مسجدالاقصی برگزار کنند.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می دهد که فلسطینی‌های نمازگزار هنگام اقامه نماز عشا و تراویح در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی، شعارهایی در حمایت از مسجدالاقصی و همبستگی با مردم مظلوم غزه سر می دهند.

این در حالی است که پس از اقامه نماز صبح، نظامیان رژیم اشغالگر با شلیک گاز اشک آور به هزاران نمازگزار در مسجدالاقصی حمله کردند و آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.

تصاویر منتشر شده همچنین نشان می‌دهد که شلیک گاز اشک‌آور به سوی هزاران نمازگزار در یک مکان شلوغ از سوی یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی موجب ازدحام جمعیت و جراحات ناشی از گاز گرفتگی در بین نمازگزاران شده است.

در همین حال رژیم اشغالگر اسرائیل برای یکصد و هشتاد و سومین روز متوالی به کشتارهای دسته جمعی به عنوان بخشی از جنگ نسل کشی علیه مردم نوار غزه ادامه و خانه های مسکونی و کادر پزشکی و روزنامه نگاران را هدف قرار می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha