۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85436560
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مبارزه با سن غلات در ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی استان همدان

همدان-ایرنا- سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از پایش و رصد آفت سن غلات در اراضی زراعی استان خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌ها در سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ حدود ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی تحت مبارزه با سن غلات قرار می‌گیرد.

سیدمحمود صمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به افزایش دما و مساعد شدن شرایط جوی در اغلب شهرستان‌های استان مبارزه با سن غلات آغاز شده و انتظار می‌رود در روزهای آتی به اوج خود برسد.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بدون وقفه حتی در روزهای تعطیل پایش و رصد اراضی زراعی استان به منظور مبارزه علیه سن غلات با جدیت پیگیری شده است.

صمدپور با بیان اینکه در بازدیدهای به عمل آمده، ریزش‌های اولیه از شهرستان نهاوند، اسدآباد و تویسرکان است تصریح کرد: از هفته دوم فروردین در شهرستان‌های نهاوند و اسدآباد ریزش‌ها کامل شده و به نرم رسیده به طوری که کشاورزان شروع به مبارزه کردند.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: حدود ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان از ابتدای سال مورد پایش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طی این بازه زمانی ۱۰ هزار هکتار از اراضی گندم آبی و دیم در استان سمپاشی شده است افزود: بیش از ۷۰ گروه کار سمپاشی علیه سن مادر در سطح استان را بر عهده دارند.

صمدپور تاکید کرد: همچنین در سطح ۲۵ هزار هکتار از مزارع علیه علف‌های هرز عملیات کنترل انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha