نبود استقلال مالی علت استقبال کمرنگ بانوان روستایی سمنان از بیمه تامین اجتماعی است

سمنان - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان گفت: نداشتن استقلال مالی عامل اصلی استقبال کم بانوان عشایری و روستایی این استان از بیمه تامین اجتماعی است.

الهه کلانتری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۰ درصد بیمه‌شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان را آقایان تشکیل می‌دهند و سهم بانوان کمتر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان گفت: ۷۰ درصد حق بیمه تامین اجتماعی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را دولت پرداخت می‌کند و بیمه‌شونده ۳۰ درصد هزینه را پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ بیمه تامین اجتماعی در بین جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان یک ضرورت است و انتظار می‌رود رسانه‌ها بیش از پیش در این زمینه همراه این صندوق باشند.

وی اضافه کرد: نگاه اختیاری به بیمه تامین اجتماعی برای جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان باید در این قشر اصلاح شود؛ چرا که بیمه در واقع کمک‌خرج افراد در دوران سالمندی و ناتوانی خواهد بود.

این مسوول اظهار کرد: بیمه نوعی آینده‌نگری برای دوران پیری، ازکارافتادگی و دوران فوت سرپرست خانواده است و موجب می‌شود کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کمتر درگیر مسایل این قشر شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان گفت: روستائیان با مراجعه به دهیاری‌ها و دفاتر بیمه در شهرستان‌ها می‌توانند برای بیمه اجتماعی ثبت نام کنند؛ زیرا فرصت بسیار خوبی است تا روستاییان بتوانند از مزایای بازنشستگی بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شرط سنی بین ۱۸ تا ۵۰ سال برای خانم و آقا، سکونت در مناطق روستایی، عشایری، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و کارگران کشاورزی از جمله شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

افراد واجد شرایط بیمه اجتماعی می‌توانند با مراجعه به کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر واقع در سراسر استان سمنان نسبت به بیمه خود اقدام کنند و یا با تماس با شماره تلفن ۴-۳۳۳۴۴۹۹۱-۰۲۳ اطلاعات درباره بیمه اجتماعی کسب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha