محمد سجاد سیاهکارزاده روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: منطقه آزاد انزلی به دلیل وجود زیرساخت های مناسب و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی،گردشگری و مذهبی در نوروزی رمضانی با استقبال گردشگران مواجه شد.
وی تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی بطور متوسط روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در فاز تجارت و گردشگری این منطقه تردد داشتند که با احتساب گردشگرانی که به روستاها و بوستان های منطقه وارد شدند تعداد گردشگران به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر رسید.
به گفته وی هماهنگی میان مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی و سایر نهادهای عضو در ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر منطقه آزاد انزلی مهمترین عامل موفقیت حفظ اقبال مسافران نوروزی از نخستین منطقه آزاد شمال کشور بود.
سیاهکار زاده اضافه کرد: براین اساس اجرای ۸۰ طرح زیربنایی بهسازی و نوسازی امکانات موجود برای ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی به گردشگران نوروزی مانند افتتاح یک مجتمع گردشگری جدید، افزایش پهنه پارکنیگ های منطقه، افتتاح درب سوم خروجی گمرک و حضور پمپ بنزین های سیار در دستور کار قرار گرفت.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: طی این مدت نزدیک به ۲۵۰ نفر از پرسنل بخش های مختلف سازمان منطقه آزاد انزلی، نیروهای امدادی، انتظامی، شبکه بانکی، گمرکی مشغول خدمات رسانی تمام وقت به گردشگران بودند؛ محور تمرکز تمام برنامه های نوروزی رمضانی ۱۴۰۳ سازمان منطقه آزاد انزلی، معطوف به اجرای جشنواره بهار در بهار بود که در چارچوب این جشنواره برنامه های نمایشگاهی، فرهنگی، هنری، مذهبی و تلویزیونی ارائه شد.
وی به اجرای نمایشگاههای صنایع دستی و سوغات اقوام ایرانی و صنایع دستی هنرمندان منطقه و استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: نمایش ایرانی کوچک در قالب نمایشگاهی برای حمایت از تجاری سازی این صنعت در عرصه هنر و فرهنگ انجام شد.
سیاهکار زاده اظهار کرد: برگزاری رویدادهای موسیقایی فولکلور و موسیقی پاپ، نمایش های آئینی و محلی استان، برپایی ایستگاه زیست عفیفانه با حضور فعالان فرهنگی مذهبی، فعالیت غرفه های کودک و نوجوان برای معرفی آموزه های دینی متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و خدمات رسانی موکب افطار در فاز تجارت - گردشگری منطقه و تلاوت روزانه قرآن کریم از دیگر برنامه های فرهنگی مذهبی جشنواره بهار در بهار منطقه آزاد انزلی بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اجرای نظارت های میدانی مستمر با همکاری تشکل های صنفی بخش خصوصی در زمینه رعایت قیمت و کیفیت کالاها و محصولات عرضه شده و نظارت بر واحدهای اقامتی و تفریحی را از دیگر برنامه های اجرا شده در این منطقه عنوان کرد.
وی راهبرد سازمان منطقه آزاد انزلی را ارتقاء کمی و کیفی خدمات قابل ارائه به گردشگران در زمینه های مختلفی، امکانات تفریحی، هتلینگ، و مراکز اقامتی با مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی اعلام کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد انزلی حامی و پشتیبان صنعت گردشگری استان گیلان است و در این راستا تمام برنامه ها و طرح های سرمایه گذاری مورد تأیید این سازمان برای تقویت و اعتلای شاخص های گردشگری با استانداردهای بین المللی در حال برنامه ریزی و اجراست.
نظر شما