۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85438529
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزایش ظرفیت پذیرش زنان معتاد متجاهر در یاورشهرهای شهرداری

تهران‌ بزرگ - ایرنا - رییس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اعلام افتتاح مرکز یاورشهر ۱۰ تا پایان ماه جاری، از اختصاص این مرکز به زنان معتاد متجاهر خبرداد و گفت: در این مرکز ۲۰۰ زن معتاد تحت پوشش خواهند بود.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، احمد احمدی صدر روز دوشنبه افزود: مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر ۱۰ حدود ۲۰۰ زن معتاد متجاهر را پوشش خواهد داد و ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر شهرداری تهران با این حساب به حدود هفت هزار و ۷۰۰ نفر خواهد رسید.

لازم به ذکر است در ۹ مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر ۷۵۰۰ ظرفیت برای معتادین متجاهر ایجاد شده است که تنها ۲ مرکز یاورشهر ۵ و ۸ ویژه بانوان هستند. بر همین اساس این نیاز دیده شد تا ظرفیت پذیرش بانوان معتاد متجاهر افزایش پیدا کند. در راستای این امر و براساس هماهنگی‌های انجام شده، ایجاد مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر ۱۰ ویژه زنان معتاد متجاهر کلید خورد.

شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری توجه به آسیب‌هایی اجتماعی را در اولویت کارهای خود قرار داد و در همین راستا ضمن راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی، مراکزی با عنوان "یاور شهر" برای نگهداری، درمان و آموزش آسیب دیدگان اجتماعی ایجاد کرد.

در حال حاضر ۹ مرکز یاور شهر به منظور ساماندهی معتادان دارای زخم باز، معتادان بالای ۶۰ سال، کودکان کمتر از ۱۸ سال و زنان معتاد متجاهر در تهران راه‌اندازی شده است که ۳ مرکز در سال ۱۴۰۰ و ۶ مرکز در سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

نخستین مرکز یاور شهر برای پذیرش و درمان معتادان متجاهر منع پذیرشی بالای ۶۵ سال با ظرفیت ۶۰۰ نفر راه‌اندازی شد.

یاور شهر ۲، با هدف کمک رسانی به افراد منع پذیرش زیر ۱۸ سال در سال ۱۴۰۰ با ظرفیت ۱۵۰ نفر راه‌اندازی شد. یاور شهر ۳، با هدف نگهداری و کمک به درمان بیماران با زخم باز، بیماران عفونی و بیماران خاص در سال ۱۴۰۰ با ظرفیت ۲۰۰ نفر راه‌اندازی شد.

یاور شهر ۴، با هدف مددرسانی به معتادان متجاهر ماده ۱۶ در سال ۱۴۰۱ با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر بهره‌برداری شد و یاور شهر ۵، برای پذیرش و درمان زنان معتاد متجاهر با ظرفیت ۲۰۰ نفر راه‌اندازی شد.

یاور شهر ۶، مرکزی برای پذیرش و درمان معتادان متجاهر ماده ۱۶ با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر شروع به‌کار کرد. یاور شهر ۷ نیز در سال ۱۴۰۱ با ظرفیت ۱۰۰ نفر در دو ساختمان مجزا یعنی ساختمان ویژه معتادان منع پذیرش و دارای معلولیت جسمی حرکتی و ساختمان ویژه معتادان منع پذیرش راه‌اندازی شده است.

یاور شهر ۸، نیز با ظرفیت ۲۰۰ نفر به زنان معتاد متجاهر اختصاص یافت و یاور شهر ۹ نیز برای پذیرش و درمان معتادان متجاهر ماده ۱۶ در سال ۱۴۰۱ با ظرفیت ۴۰۰۰ نفر در فاز اول ۱۵۵۰ نفر شروع به‌کار کرد.

افرادی که در این مراکز پذیرش می‌شوند، ۹ مرحله را برای بازگشت به خانواده و جامعه طی می‌کنند که شامل سم‌زدایی، بازیابی هویت، سلامت جسمانی، معنویت‌افزایی، مهارت‌آموزی، حرفه آموزی تخصصی، اشتغال درآمدزا، حمایت از خانواده و صیانت پس از خروج است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha