۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85438539
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رهایم کنید؛ مرا چشم انتظارند

بجنورد- ایرنا- آنان بر دیوار زندان سر می کوبند و در انتظاری تازه حسرت می کشند تا شاید دستانی نجات بخش رهایشان دهد چرا که اسیر دیواری شده اند که از آجر ندانسته ها ساخته شده است.

به گزارش ایرنا، میان آنان و دنیای بیرون حائلی است که غروب خورشید برایشان آرزو می شود و تنهایی مشتی است محکم بر تمامی خواسته هایی که از سر ناچاری و سرنوشت روزگار در مسیرش نهاده شده است.

آنان دلشان از دست آزادی گرفته است و تنها تبسم فرزندش با یک بغل گل، غم هایش را می ریزد و جرعه ای از ایمان است که او را از این قفس می رهاند.

آنان در قفس خیال تو اسیر و زندانی لطافت ترحمت می شوند و در انتظار آمدن چشم به ناممکن ترین احتمالات می سپارند ولی انتظار و ایستادن آنها از روی ناچاری و تنها در میان امواج سرنوشت رقم خورده است و انتظار اگر از سر بیگناهی باشد سخت، دردآور می شود و باید مرهمی یافت و آنان را با رهایی از دامن بند خود گسست.

باید گام برداشت و استوار ایستاد و پر و بال آنان را باز کرد و در قفس را گشود، آنانی که ناخواسته در پشت قاب‌های شیشه‌ای به زنجیر افتاده اند را رها کرد و تصویر رهایی او را سهمی از زندگی خود بدانیم.

چه زیباست آزادی!

آزادی که لبخند ایمانی می شود بر لب های عاشق من و تو باید درختش را در ماه مهمانی خدا با آبروی نیکوکاران و خیران آبیاری کرد و کسانی را از بند رها کرد که چشم انتظار کمک هستند تا لذت بوسهٔ مادر و لبخند فرزند را بچشند.

رهایم کنید؛ مرا چشم انتظارند

اما حکایت کریمانه خیران خراسان شمالی همواره بر سکوی افتخار ایستاده و در مواقع نیاز هر روی خویشتنداری را شرمگین و خجل می کنند و در مواردی چون آزادی مددجویان جرایم غیرعمد بیش از همیشه و همه جا از مال خود مایه می گذارند که امسال هم این اتفاق مبارک خانواده های زیادی را در دیار قومیت ها شاد کرد.

زندان تنها مخصوص افراد خلافکار و قشر خاصی نیست بلکه هر انسانی ممکن است خواسته یا ناخواسته درگیر آن شود و پای هر کسی در طول زندگی حتی به دلیل یک حادثه به زندان باز شود و جنبه ندامتگاهی زندان ها حتی شاید دیگر جنبه منفی بیشتری برای این افراد داشته باشد.

در میان زندانیان افرادی وجود دارند که به دلیل جرایمی غیرعمد همچون تصادف رانندگی، حوادث کارگاهی، نداشتن توانایی پرداخت نفقه، مهریه یا صدور چک بلامحل و دیگر موارد، ناخواسته اسیر زندان شده باشند. برخی از این زندانیان با کمترین هزینه می توانند به آغوش خانواده خود بازگردند و با این کار چشمان منتظر زیادی از بند رها شود.

ستادهای دیه، انجمن‌های حمایت از این قبیل زندانیان و خیل عظیم کمک‌های مالی خیران و نیکوکاران در شهرستان‌ها، پشتوانه‌های عظیمی برای آزادی محبوسان محکومیت‌های غیرعمد و مالی هستند و ستاد دیه کشور به عنوان یک سازمان مردم نهاد با ۳۲ سال فعالیت در این راستا پیشگام است و برگزاری نخستین جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد از سوی این ستاد در کشور به ماه رمضان سال ۱۳۶۹ برمی‌گردد.

این روزها و در این ایام مبارک گلریزان بخشش و معرفت در جای جای خراسان شمالی در حال برگزاری است و همگان در این راه پیشقدم و از دیگری پیشی می گیرند.

رهایم کنید؛ مرا چشم انتظارند

نیکوکاران بجنوردی ۵۰ میلیارد ریال و نیکوکاران شیروانی ۱۳ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در جشن گلریزان امسال کمک کردند که این میزان نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش را نشان می دهد.

خراسان شمالی رتبه ۶ در آزادی زندانی های جرایم غیرعمد با توجه به شاخص جمعیت زندانی را دارد و مردم نوعدوست این خطه همکاری و مشارکت خوبی برای رهایی زندانیان جرایم غیرعمد از حبس دارند تا به کانون گرم خانواده بازگردند.

بر اساس مستندات موجود، ۱۲۵ زندانی جرایم غیرعمد استان در انتظار کمک خیران هستند و این تعداد زندانی ۷۸۰ میلیارد ریال بدهی دارند که نیازمند حمایت مردم در جشن های گلریزان هستند.

به گزارش ایرنا، تعداد زندانیان خراسان شمالی حدود ۲ هزار نفر است که در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha