۱۲۵ زندانی جرایم غیرعمد خراسان‌شمالی در انتظار کمک خیران هستند

بجنورد- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی گفت: ۱۲۵ زندانی جرایم غیرعمد استان در انتظار کمک خیران در آستانه برگزاری جشن های گلریزان هستند.

محمد اسماعیل حاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد زندانی جرایم غیرعمد اکنون ۸۲۰ میلیارد ریال بدهی دارند که نیازمند حمایت مردم در جشن های گلریزان هستند.

وی افزود: جشن گلریزان در مرکز خراسان شمالی ۱۸ فروردین ماه برای کمک به‌ آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با مشارکت نیکوکاران برگزار می شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی یادآور شد: ۲۴۰ زندانی جرایم غیرعمد استان پارسال با میزان بدهی یکهزار و ۲۳۰ میلیارد ریال از حبس رهایی یافتند.

بخشش ۵۰ درصدی شکات

وی گفت: سال گذشته شکات ۶۸۸ میلیارد ریال از مجموع بدهی زندانیان خراسان شمالی را بخشیدند که کمک بسیار بزرگی بود.

حاتمی تصریح کرد: ستاد دیه خراسان شمالی نیز با همکاری خیران ۱۱۴ میلیارد ریال برای آزادی کمک کرد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان‌شمالی افزود: میزان آورده زندانیان ۴۲ میلیارد ریال، دریافت تسهیلات ۴۲ میلیارد ریال و پذیرش اعسار نیز ۳۴۷ میلیارد ریال بوده است.

رتبه ۶ کشوری در آزادی زندانیان

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در آزادی زندانی های جرایم غیرعمد با توجه به شاخص جمعیت زندانی رتبه ۶ کشوری را دارد، گفت: مردم مومن و نوعدوست این خطه همکاری و مشارکت خوبی برای رهایی زندانیان جرایم غیرعمد از حبس دارند تا به کانون گرم خانواده بازگردند.

حاتمی افزود: کمک به آزادی زندانیان با هر مبلغی میسر است و از تمامی مردم می خواهیم که به هر میزانی که می توانند در این امر خیرخواهانه مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: زندانیان جرایم غیرعمد به علت ناتوانی در پرداخت دیه های غیر عمد، حوادث کارگاهی، محکومیت مالی غیر کلاهبرداری و دعاوی خانوادگی در زندان های خراسان شمالی تحمل حبس می کنند.

ستاد دیه خراسان شمالی هر ساله در ماه مبارک رمضان جشن های گلریزان با کمک خیران برگزار می کند که منجر به‌آزادی تعدادی زیادی از زندانیان جرایم غیر عمد می شود.

به گزارش ایرنا، تعداد زندانیان خراسان شمالی حدود ۲ هزار نفر است که در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha