۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85438659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استرالیا: توضیح اسرائیل در مورد کشتن امدادگران در غزه غیر قابل‌قبول است

تهران- ایرنا- آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که توضیح اسرائیل در مورد کشتن امدادگران سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه غیر قابل قبول است.

به گزارش ایرنا، آلبانیز امروز دوشنبه همزمان با انتخاب یک نماینده برای بررسی تحقیقات رژیم صهیونیستی در مورد کشته شدن هفت امدادگر در غزه، به شبکه ای‌بی‌سی استرالیا گفت که اسرائیل هنوز توضیح قابل قبولی برای این حمله ارائه نکرده است.

رژیم صهیونیستی روز جمعه مدعی شد که نظامیانش اعضای گروه بین‌المللی «آشپزخانه مرکزی جهانی» را با نیروهای حماس اشتباه گرفتند.

هفته گذشته حمله رژیم صهیونیستی به کاروان امدادگران این گروه در غزه منجر به کشته شدن هفت نفر از جمله زومی فرانکوم یک تبعه استرالیایی شد. تل آویو به دنبال این اتفاق مدعی شد که دو افسر خود را اخراج و سایرین را توبیخ کرده است.

آلبانیز گفت: توضیح در مورد مرگ و میرها کافی نیست. با توجه به اینکه تقریباً ۲۰۰ امدادگر در این درگیری کشته شده‌اند، اسرائیل همچنین باید اطلاعات بیشتری در مورد اقداماتی که برای جلوگیری از حوادث مشابه در آینده انجام می دهد ارائه نماید.

او در این گفتگو با ای‌بی‌سی اضافه کرد: ما نیاز به پاسخگویی مناسب داریم، ما به شفافیت کامل در مورد شرایط نیاز داریم و فکر می‌کنم این همان چیزی است که مردم استرالیا انتظار دارند.

استرالیا امروز دوشنبه یک ژنرال بازنشسته نیروی هوایی را بمنظور بررسی تحقیقات رژیم صهیونیستی انتصاب کرد تا به کانبرا مشاوره دهد که آیا تحقیقات کافی بوده یا اقدام بیشتری لازم است تا مسئولان حمله را پاسخگو کند.

پنی وانگ وزیر خارجه استرالیا ماه گذشته میلادی اشاره کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رویکرد خود در قبال جنگ در غزه در حال تضعیف جایگاه بین‌المللی تل‌آویو است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha