۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۰۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85438752
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

یار رب! رهایم مرا بپذیر

۲۲ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۰۱
کد خبر: 85438752
یار رب! رهایم مرا بپذیر

بجنورد-ایرنا- میهمانی خداوند به پایان آمده و کاروان ماه‌ترین ماه های خدا به سرمنزل مقصود رسیده است اکنون هنگامه دریافت پاداش بندگی و حضور در این ضیافت است.

به گزارش ایرنا، هرچند دیگر از شور سحر و شیرینی لحظه افطار، گسسته می شوم، دیگر قرائت یک آیه قرآن برابر ختم آن نخواهد بود، دیگر نفس کشیدن ها تسبیح و خواب ها عبادی محاسبه نمی شود، ماه رمضان با برکاتی که داشت رفت، اما به شکرانه زدودن غفلت ها از دل، شور دیگری برپا شده است.

امروز زمین و زمان غرق سرور است، در این روز به مسلمانان مژده داده شده است که پاداش خود را از خداوند طلب کنند. صبح امروز شمیم روح بخش الهی، چهره‌ بندگان را نور پاشیده و می نوازد، نوای سلام پروردگار گوش را نوازش می دهد این ثمره بذر اخلاص و صیقل روح است که با عطر سحرهای ماه مبارک رمضان، اکنون شکوفا شده و فضا را معطر کرده است.

امروز روزی است که خداوند غفران را به بنده وعده داده و گناهان را بخشوده است، امروز روز تولدی دوباره برای انسان است.

امروز افراد دسته دسته و تنها، از خانه ها بیرون می آیند و سمت به میعادگاه های نماز حرکت می کنند، حرکتی که از آن به روز قیامت و رفتن به پیشگاه خداوند یاد شده است.

امروز روز تکرار عجز در برابر خداوند است، ایستاده در پیشگاه خداوند، دست ها را بالا می بریم و در مقابلش قنوت می گیریم تا ماه میهمانی را بدرقه کنیم.

با روحی سرشار از نور، دعا می کنیم که در غروب مبارک ترین ماه، دست های خداوند از ما دستگیری کند تا لغزش نداشته باشیم و خطا نکنیم.

یار رب! رهایم مرا بپذیر

اهمیت و فضیلت عیدفطر

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در این باره گفت: عید فطر یکی از بزرگترین عیدها برای مسلمانان است، در روایات هم بر اهمیت و فضیلت این عید بسیار تاکید شده است، مسلمانان پس از ۳۰ روزه داری، اطاعت و بندگی، این روز را جشن می گیرند.

حجت الاسلام حمید رفیعی اظهار کرد: مسلمانان در روز عید هم به عبادت و اطاعت از خداوند می پردازند و از روزه گرفتن خودداری می کنند، در این روز روزه داری حرام اعلام شده است از این رو مسلمانان به اطاعت از رب، در روز عید، روزه گرفتن را پایان می دهند.

وی با تاکید بر اینکه عید فطر، روز پاداش بندگی است افزود: عید فطر روز دریافت پاداش بی حساب از خداوند است، روزه داران ماه مبارک رمضان در قنوت نماز عید فطر از خداوند می خواهند هرآنچه به صالحان اعطا کرده است، به او هم بدهد این بدان معنا است که بنده روزه دار پس از یک ماه بندگی، ظرفیت یافته است تا هرآنچه را می خواهد، در این روز بخواهد و دریافت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برکات عید فطر، اجتماع مومنان است، خداوند برای جمع اهمیت بسیار قائل شده است، اجتماع سبب نفوذناپذیری در برابر دشمن و شیطان می شود، حضور در میان مردم تمرین و فرصتی است تا مومنان از برکات این عید بهره مند شوند.

یار رب! رهایم مرا بپذیر

به گزارش ایرنا، عید فطر هدیه‌ای از خداوند برای قبولی در آزمون ۳۰ روزه روزه داری و طاعت است، روزی که پروردگار، طعم شیرین بندگی را به انسان می چشاند.

عید فطر، روز اول ماه شوال و روز دریافت اجری است که خداوند آن را وعده داده است، در این روز روزه داران به شکرانه به جا آوردن بندگی و زیبایی های نعمت عبادت، جشن می گیرند.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha