نیکاراگوئه: آلمان باید پشتیبانی از نسل کشی فلسطینیان را متوقف کند + فیلم

تهران- ایرنا- هیات حقوقی نیکاراگوئه در دیوان بین المللی دادگستری گفت: این دیوان باید به آلمان دستور دهد تا پشتیبانی از نابود کردن فلسطین و نسل کشی فلسطینیان را متوقف کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از «فلسطین الیوم»، هیات حقوقی نیکاراگوئه در اولین جلسه دیوان بین المللی دادگستری برای استماع شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام تسهیل بخشیدن به نسل کشی در نوار غزه افزود: ملت فلسطین با شدیدترین اقدامات ویران کننده نظامی در تاریخ معاصر روبرو است.

این هیات اضافه کرد: آلمان با حمایت از اسرائیل، مسئول و شریک نسل کشی در غزه و نقض پیمان جلوگیری از نسل کشی است.

هیات قضایی نیکاراگوئه تصریح کرد: از جنگ علیه غزه سودهای کلانی نصیب شرکت های اسلحه سازی آلمانی شده است.

نخستین جلسه دیوان بین المللی دادگستری برای استماع شکایت نیکاراگوئه علیه‌ آلمان به اتهام تسهیل نسل کشی در نوار غزه امروز آغاز شد.

دولت نیکاراگوئه در شکایت خود گفته است که آلمان از طریق ارسال ادوات نظامی به رژیم صهیونیستی و متوقف کردن پشتیبانی مالی از آژانس امداد رسانی سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) نسل کشی در نوار غزه را تسهیل کرده است.

نیکاراگوا در شکایت خود از دیوان بین المللی دادگستری خواسته است تا تدابیری موقت را اتخاذ کند که شامل تعلیق فوری کمک های آلمان به رژیم اسرائیل بویژه کمک های نظامی شود.

پیشتر شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان «بی‌بی‌سی» در گزارشی با عنوان «جنگ غزه: تسلیحات اسرائیل از کجا می آید؟» گفته بود که پس از آمریکا، آلمان بزرگترین فروشنده تسلیحات به رژیم اشغالگر اسرائیل است.

این شبکه افزوده بود: آلمان در سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳، ۳۰ درصد تسلیحات مورد نیاز تل‌آویو را تامین کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha